8 تا از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا با رنکینگ بالا

چرا بهترین دانشگاه‌های اسپانیا را باید برای تحصیل انتخاب کرد؟

بازدید کننده 538 يكشنبه 07 خرداد 1402 گروه: زندگی و کار در اسپانیا نویسنده خبر: یگانه امیری نژاد
از 0 رای
0

بهترین دانشگاه‌های اسپانیا از رتبه خوبی در رنکینگ جهانی برخوردار هستند و به همین علت تحصیل در آن‌ها و مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های اسپانیا اعتبار زیادی در سراسر دنیا دارد، همچنین به علت اینکه دانشگاه‌های برتر اسپانیا از کیفیت سیستم آموزشی بالایی برخوردار هستند و برنامه تحصیلی خوبی را ارائه می‌دهد، سالانه دانشجویان بین‌المللی زیادی را به خود جذب کرده است، پس اسپانیا یک مقصد پرطرفدار و محبوب برای ادامه تحصیل دانشجویانی بین‌المللی است. این کشور با آب و هوای مدیترانه‌ای، معماری جذاب، فرهنگ پربار، شهر‌های پرجنب و جوش و زیست شبانه، یکی از ایده‌آل ترین مقصد‌های مهاجرت و حتی مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. با تحصیل در اسپانیا هم مدرک دانشگاهی معتبر دریافت می‌کنید و هم زندگی دانشجویی خوب و خاطره‌انگیز با سبک زندگی جذاب تجربه خواهید کرد. با پویش تراول همراه باشید تا به کاوش در بهترین دانشگاه‌های اسپانیا برویم.

 

بهترین دانشگاه‌های اسپانیا

 

 

مزایای تحصیل در اسپانیا چیست؟

مزایای تحصیل در اسپانیا آنقدر زیاد است که با دانستن آن بیشتر برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اسپانیا مشتاق خواهید شد. در اینجا با شش مورد از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های برتر اسپانیا آشنا خواهید شد.

آموزش عالی و با کیفیت

آموزش عالی و با کیفیت اسپانیا از مدیریت خوبی برخوردار است و سیستمی سازمان‌یافته به‌شمار می‌رود. اسپانیا یک فرصت عالی برای تحصیل در همه رشته‌ها به شمار می‌رود؛ چون دارای سیستم آموزشی پیشرفته و سطح بالایی است. یکی از هدف‌های مهم بهترین دانشگاه‌های اسپانیا این است که دانشجو را در شرایط واقعی در محیط حرفه‌ای قرار می‌دهند و پایبند بودن به این هدف باعث شده اسپانیا دارای یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان شود.

امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر اسپانیا

دانشگاه‌های برتر اسپانیا از رنکینگ بالایی برخوردار است. کشور اسپانیا 72 دانشگاه دارد که در بعضی از رشته‌ها رتبه زیر 100 را در جهان به خود اختصاص داده است که نشان دهنده کیفیت بالای سیستم آموزشی دانشگاه‌های اسپانیا است. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌ دانشگاه‌های اسپانیا مورد تایید وزارت علوم ایران است که برای دانشجویان ایرانی مسئله مهمی است. امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان مهیا است.

زندگی دانشجویی مقرون به صرفه در اسپانیا

زندگی دانشجویی در اسپانیا تجربه‌ای تکرار نشدنی و لذت‌بخش است و اگر حوصله‌تان سررفت در هر ساعت شبانه روز می‌توانید خوش‌گذرانی کنید و تفریحات زیادی را انجام دهید و کلی انرژی بگیرید. به علت اینکه اجازه کار برای دانشجویان نیز فراهم است می‌توانید هزینه‌های زندگی‌تان را پوشش دهید. به طور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا از 900 تا 1000 متغیر می‌باشد و به نسبت بقیه کشور‌های اروپایی از هزینه تحصیل کمتری برخوردار است.

ویزای شنگن

اسپانیا از کشور‌های حوزه شنگن است و ویزای شنگن آن ارزش بالایی دارد و حتی می‌توانید با داشتن این ویزا به تمامی کشور ‌های حوزه شنگن سفر کنید و از دیدن کشور‌های مختلف لذت ببرید.

فرصت شغلی مناسب

کمپانی‌های زیادی در اسپانیا وجود دارد و مانند هر کمپانی دیگر به دنبال پیشرفت هستند پس درنتیجه نیاز به نیروی کار در فرصت‌های شغلی‌ مختلف حس می‌شود و با داشتن مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا و مهارت کافی می‌توانید بعد از پایان دوره تحصیلات دانشگاه می‌توانید در این کمپانی‌ها و شرکت‌ها مشغول به کار شوید.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور اسپانیا فراهم است چیزی که در بسیاری از کشور‌های اروپایی امکان پذیر نیست. دوره‌های تحصیلی مشترک هم به زبان انگلیسی و هم اسپانیایی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و شما می‌توانید دوره انگلیسی را گذرانده و در کنار آن زبان اسپانیایی خود را نیز تقویت کنید.

 

دانشگاه های برتر اسپانیا

 

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اسپانیا

 

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اسپانیا یکی از بهترین تصمیماتی هست که می‌توانید بگیرید؛ چون هر ساله تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا به اسپانیا می‌آیند تا تحصیلات دانشگاهی خود را در یکی از بهترین کشور‌‌های دنیا ادامه دهند به علت اینکه بستر‌های مناسب و زیادی در این کشور برای همه مهیا است. با تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا علاوه بر اینکه از لحاظ علمی پیشرفت زیادی خواهید کرد در آینده شغلی شما نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت و همنیطور فرهنگ غنی اسپانیا، جنب و جوش شهر‌هایش و خونگرم بودن مردم اسپانیا تاثیر مثبت بسزایی در شخصیت شما خواهد گذاشت. همچنین امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر اسپانیا در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا وجود دارد و شهروندان اسپانیایی در دانشگاه‌های این کشور می‌توانند رایگان تحصیل کنند اما امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین‌الملل فقط در صورت گرفتن بورسیه امکان پذیر خواهد بود، لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع دکترا برای تمامی دانشجویان رایگان است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است اما برای دانشجویان بین‌الملل امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم ممکن است. 76 دانشگاه  در کشور اسپانیا وجود دارد که 45 عدد از آن‌ها دولتی و 31 عدد از آن به صورت خصوصی اداره می‌شود که در اینجا چند تا از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا را معرفی می‌کنیم:

 

دانشگاه بارسلونا (universidad de barcelona)

دانشگاه بارسلونا نوآور‌ترین دانشگاه موجود در اسپانیا و یکی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا است. این دانشگاه 16 دانشکده مختلف دارد که این باعث شده در همه زمینه‌های علمی حرفی برای گفتن داشته باشد. این دانشگاه در خیلی از رشته‌ها جزو 100 دانشگاه برتر دنیا می‌باشد. دانشگاه بارسلونا مورد تایید وزرات علوم ایران و وزارت بهداشت ایران نیز می‌باشد که خود یک ویژگی مهم به‌شمار می‌رود این دانشگاه دارای بورسیه  و خوابگاه‌های مجهز می‌باشد که یک گزینه عالی برای شماست. یکی از مهم‌ترین ویژگی و هدف‌‌های دانشگاه بارسلونا قرار دادن آموزش همراه با تجربه است که این باعث شده فارق‌تحصیلان این دانشگاه بیشتر از هر دانشگاه دیگر اسپانیا وارد بازار کار شوند و موفقیت‌های زیادی را کسب کنند.

دانشگاه بارسلونا نوآورترین دانشگاه جزوه بهترین دانشگاه‌های اسپانیا

 

 

دانشگاه خودمختار بارسلونا (Universidad Autónoma de Barcelona)

دانشگاه خودمختار بارسلونا از معتبر‌ترین و تاثیر‌گذار‌ترین دانشگاه‌های دنیا می‌باشد و از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا می‌باشد که گام‌های بزرگی را در تحقیقات اکادمیک برداشته است و در جذب استعداد‌ها پیشرو است و طور مداوم برای ارتقا خود تلاش می‌کند. دانشگاه خودمختار بارسلونا به علت اینکه دانشگاهی بین‌المللی است پس امکان تحصیل به زبان انگلیسی  برای دانشجویان بین‌المللی مهیا است و دانشجویان زیادی را به همین علت جذب کرده‌است. این دانشگاه در چند کیلومتری مرکز شهر بارسلونا قرار دارد و دسترسی به نقاط مختلف از این دانشگاه آسان است.

 

دانشگاه خودمختار بارسلونا دانشگاهی با امکان تحصیل زبان انگلیسی جزوه بهترین دانشگاه‌های اسپانیا 

 

دانشگاه مستقل مادرید (la universidad autonoma de madrid)

دانشگاه مستقل مادرید بهترین دانشگاه شهر مادرید است که محل تحصیل پادشاه اسپانیا هم بوده است پس جزوه یکی از بهترین و با امکانات‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا به‌شمار می‌رود. این دانشگاه در حوزه‌ تحقیقاتی فیزیک، نانوتکنولوژی موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. این دانشگاه جزو 500 دانشگاه برتر دنیا و از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا می‌باشد که مقام سوم را در بین دانشگاه‌های اسپانیا دارد از ویژگی‌های خوب این دانشگاه مورد تایید بودن وزرات علوم ایران و وزارت بهداشت ایران است که برای دانشجویان ایرانی مسئله مهمی به‌شمار می‌رود.

 

دانشگاه مستقل مادرید محل تحصیل پادشاه اسپانیا جزوه بهترین دانشگاه‌های اسپانیا

 

 

دانشگاه ناوارا اسپانیا (universidad de navarra)

دانشگاه ناوارا اسپانیا یک دانشگاه خصوصی است که در ایالت ناوارا واقع شده‌است و جزوه زیبا‌ترین و بهترین دانشگاه‌های اسپانیا شناخته می‌شود و از لحاظ تدریس رتبه سوم را دارا می‌باشد. دانشگاه ناوارا رتبه جهانی‌اش 252 می‌باشد. این دانشگاه دارای بیمارستان آموزشی است و یک مرکز تحقیق پزشکی هم به‌شمار می‌رود و برروی زمینه‌های قلب و عروق، تومور شناسی، علوم اعصاب و روان و ژنتیک تحقیقات زیادی انجام داده است. دانشکده حقوق این رشته جزو بهترین دانشکده‌های جهان است. همچنین چون در این دانشگاه موزه هنر‌های معاصر افتتاح شده است پس اگر تحصیل در هنر را دوست دارید این دانشگاه گزینه خوبی می‌تواند باشد. دانشگاه ناوارا اسپانیا با این‌که خصوصی است اما تحصیل درآن با توجه به سطح علمی و خوب بودن دانشگاه مقرون به صرفه است.

  

دانشگاه ناوارا اسپانیا زیبا‌ترین دانشگاه و جزوه بهترین دانشگاه‌های اسپانیا

 

 

دانشگاه گرانادا اسپانیا (Universidad de Granada, España)

دانشگاه گرانادا اسپانیا دانشگاهی دولتی که در شهر گرانادا واقع شده است دارای رتبه 492 جزو بهترین دانشگاه‌های اسپانیا به‌شمار می‌رود. این دانشگاه جزو قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا نیز است. دانشگاه گرانادا اسپانیا یکی از بهترین‌ها در علوم کامپیوتر و محاسبات است و نقش مهمی را در تولید علم ایفا می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم آن این است که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است که یک مورد مهم برای دانشجویان ایرانی است. نکته قابل توجه این است که در بعضی از رشته‌های کارشناسی ارشد موجود در این دانشگاه امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد، پس یک فرصت عالی برای افرادی است که دوست دارند در اسپانیا ادامه تحصیل دهند اما زبان اسپانیایی را خیلی خوب بلد نیستند.

 

دانشگاه گرانادا اسپانیا دانشگاهی قدیمی و جزوه بهترین دانشگاه‌های اسپانیا

 

 

دانشگاه کمپلوتنسه مادرید (Universidad Complutense de Madrid)

دانشگاه کمپلوتنسه مادرید از بزرگ‌ترین دانشگاه های اسپانیا می‌باشد و چون رنکینگ بالایی هم دارد سالانه دانشجویان زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از خوبی‌های این دانشگاه این است که در کنار تحصیل، دوره‌های آموزشی مختلف برگذار می‌کند که دانشجو‌ها بعد از اتمام تحصیل بتوانند وارد بازار کار شوند. از ویژگی‌های خوب این دانشگاه برای دانشجو‌های ایرانی این است که مورد تایید وزرات علوم ایران و وزارت بهداشت ایران است. دانشگاه کمپلوتنسه مادرید رشته‌های زیادی را برای ارائه دارد که به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه می‌شود.  که تمام این دلایل باعث شده این دانشگاه جزوه بهترین دانشگاه‌های اسپانیا به شمار به رود.

 

دانشگاه کمپلوتنسه مادرید دانشگاهی معتبر و جزوه بهترین دانشگاه‌های اسپانی

 

 

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (Universidad Politécnica de Valencia)

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا با رتبه 400 جزو بهترین دانشگاه‌های اسپانیا و جهان شناخته می‌شود. در این دانشگاه دوره‌هایی برگزار می‌شود که مدرک آن مثل مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد معتبر و رسمی است. این دانشگاه افراد را بر اساس امتحان ورودی و شایستگی ثبت‌نام می‌کند.

 

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا دانشگاهی با امتحان ورودی و جزو بهترین دانشگاه‌های اسپانیا

 

 

دانشگاه IE اسپانیا (Escuela de Negocios IE)

دانشگاه IE اسپانیا که در شهر مادرید قرار دارد یک دانشگاه بین‌المللی است و جزو بهترین دانشگاه‌های اسپانیا می‌باشد. بیشتر جمعیت این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. در دانشگاه IE اسپانیا محیطی مناسب را برای یادگیری دانشجویان فراهم می‌کند و فناوری‌های نوین، خلاقیت و تنوع حرف اول را در این دانشگاه می‌زند، این استراتژی‌ها باعث شده تا ذهنیت داشنجویان این دانشگاه ذهنیتی خلاق و کارآفرینی بشود.

دانشگاه IE اسپانیا دانشگاهی با بیشترین تعداد دانشجویان خارجی  و جزو بهترین دانشگاه‌های اسپانیا

 

 

دانشگاه های برتر اسپانیا

اقامت دائم در اسپانیا در کنار مردم خونگرم آرزوی خیلی از انسان‌ها است، همچنین تحصیل در دانشگاه‌های برتر اسپانیا یک اقدام مهم است که شما می‌توانید در حق خودتان کنید و  آینده تحصیلی و شغلی خود را بسازید و از همه جوانب پیشرفت کنید. در این قسمت از مقاله تصمیم گرفتیم دانشگاه‌های برتر اسپانیا را به تفکیک رشته برای شما بنویسیم تا با توجه به رشته تحصیلی خود بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید:

  • رشته‌های علوم پایه: دانشگاه بارسلونا، دانشگاه والنسیا که هردو جزوه دانشگاه‌های برتر اسپانیا هستند
  • رشته‌های مهندسی: دانشگاه بارسلونا، دانشگاه ناوارا از دانشگاه‌های برتر اسپانیا و دارای رنکینگ بالا
  • رشته‌های علوم پزشکی: دانشگاه ناوارا ، دانشگاه کامپلوتنس
  • رشته‌ حقوق: دانشگاه بارسلونا، دانشگاه ناوارا از دانشگاه‌های برتر اسپانیا و سطح بالا
  • رشته‌های هنر و معماری: دانشگاه بارسلونا، دانشگاه کامپلوتنس که هر دو از دانشگاه‌های برتر اسپانیا به شمار می‌روند

 

تصویری از دانشگاه‌های برتر اسپانیا

 

 

چرا اسپانیا کشوری مهاجر پذیری است و هرساله دانشجویان زیادی را جذب می‌کند؟

اسپانیا به علت‌های زیادی مقصد مهاجرتی خیلی از دانشجویان سراسر دنیا می‌باشد دلایل زیر به بررسی پرطرفدار بودن این کشور زیبا به طور خلاصه میپردازیم:

  1. دانشگاه‌های با کیفیت در دانشگاه‌های برتر اسپانیا
  2. امکان تحصیل به زبان اسپانیایی که یکی از زبان‌های پرکاربرد دنیا است
  3. امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌الملل
  4. فرهنگ و تاریخ غنی و جذاب
  5. هزینه‌های زندگی در اسپانیا نسبت به دیگر کشور‌های اروپایی پایین‌تر است
  6. موقعیت جغرافیایی مدیترانه‌ای و دلچسب
  7. مردمی خونگرم و خوشرو

ارسال دیدگاه

Post comments
8 تا از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا با رنکینگ بالا
با کارشناسان ما در تماس باشید