بهترین غذاهای اسپانیا، جذایت و هویت این کشور را برایتان تعریف می‌کند و با دانستن آن می‌توانید سفری به طعم‌ها و علاقه‌های یک سرزمین زیبا داشته باشید.
آشنایی با 8 مورد از بهترین غذاهای اسپانیا | پویش تراول

بهترین غذاهای اسپانیا

بازدید کننده 468 چهارشنبه 24 خرداد 1402 گروه: زندگی و کار در اسپانیا نویسنده خبر:
از 5 رای
5

کشور اسپانیا، نگین درخشان اروپا همیشه هزاران گردشگر از مناطق مختلف دنیا را به خود جذب می‌کند. بهترین غذاهای اسپانیا باعث شده که هر ساله هزاران گردشگر به اسپانیا سفر کنند و از فرهنگ غنی، شهر‌های زنده و شاد، غذاهای متفاوت و خاص این کشور نهایت لذت را ببرند. بهتر است بدانید فرهنگ غذایی در سفر اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا ارتباط نزدیکی با فرهنگ و زندگی مردم آن کشور دارد. غذا‌‌ها نه تنها طعم و خوشمزه بودن خود را نشان می‌دهند، بلکه قصه‌ها، تاریخ، ارزش‌ها و سنت‌های یک جامعه را نیز با خود به ارمغان می‌آورند. وقتی ما در سفر، غذاهای محلی یک کشور را امتحان می‌کنیم، در واقع دستاورد‌های اجتماعی، تاریخی و جغرافیایی آن کشور را کشف می‌کنیم. غذاهای اسپانیا با طعم‌ها و مزه‌های خاص خود به یکی از جذابیت‌های توریست‌ها برای سفر به سرزمین ماتادورها تبدیل شده‌اند. این کشور زیبا و فرهنگی با آثار تاریخی بی نظیر و چشم انداز‌های طبیعی و شگفت‌انگیز، یک دنیا غذا را نیز در خود جای داده است. غذاهای اسپانیا با تنوع زیاد بر حسب مناطق مختلف این کشور، به عنوان یکی از لذت‌های بزرگ گردش در این سرزمین شناخته می‌شوند. در این مقاله از پویش تراول تصمیم گرفتیم به بررسی بهترین غذاهای اسپانیا بپردازیم و در سفری خوش‌مزه به دنیای طعم غذاهای اسپانیایی برویم.

 جهت رزرو تور گردشگری اسپانیا کلیک کنید. 

عکسی یکی از بهترین غذاهای اسپانیا

 

 

فرهنگ غذایی در اسپانیا

فرهنگ غذایی اسپانیا بسیار متنوع و غنی است و تأثیراتی از تاریخ، جغرافیا و فرهنگ‌های مختلف در آن دیده می‌شود. در فرهنگ غذایی اسپانیایی، عشق به خوارک بیان کننده یک احساس است و همچنین نمادی از وفاداری به تاریخ، فرهنگ و همبستگی اجتماعی هم می‌باشد. بهترین غذاهای اسپانیا، با ترکیبی از مواد محلی و طرز تهیه منحصر به فرد، برای همه ذائقه‌ها و علاقه‌مندان به سفر فرصتی جدید برای کشف غذا‌های خوشمزه را فراهم می‌کند. در این کشور، غذا یک جزء مهم از زندگی روزمره و فرهنگ اجتماعی مردم است. این فرهنگ غذایی شامل موارد زیر می‌شود:

 

عکس غذای دریایی از بهترین غذاهای اسپانیا

 

1.      مصرف میوه‌ها و سبزیجات

مردم اسپانیا به مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه علاقه زیادی دارند. آنها از محصولات محلی و فصلی استفاده می‌کنند و این محصولات را در طول روز به عنوان میان وعده یا همراه با وعده‌های اصلی مصرف می‌کنند.

 

2.      خشکبار

 اسپانیا به عنوان یکی از تولیدکنند‌گان اصلی خشکبار در جهان شناخته می‌شود. بادام و بادام زمینی از جمله خشکبار‌های محبوب در اسپانیا هستند و در سبد غذایی مردم اسپانیا جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

3.      مصرف قارچ

در اسپانیا، قارچ‌ها از جمله مواد غذایی مهم در بسیاری از غذا‌‌ها هستند. این قارچ‌ها به صورت خام و تازه یا خشک شده برای تهیه غذا‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

4.      محبوبیت گوشت

گوشت قرمز و گوشت مرغ در اسپانیا بسیار محبوب بوده و در طرز تهیه بسیاری از غذاهای اسپانیایی جایگاه ویژه‌ای دارد. از آن‌جایی که اسپانیا سواحل وسیعی در کنار دریای مدیترانه دارد، مصرف غذا‌های دریایی جزو فرهنگ و از موارد جدا نشدنی در سبد غذایی مردم اسپانیا است و نزد آن‌ها محبوبیت زیادی داد. مصرف غذا‌های دریایی در کشور اسپانیا بسیار رایج است.

 

فرهنگ غذایی اسپانیا متنوع و غنی است و با  ترکیبات منحصر به فردی که دارد، یکی از جذابیت‌های کشور اسپانیا به شمار می‌رود. به همین علت گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. که در ادامه لیست چند مورد از بهترین غذاهای اسپانیا را برای شما حاضر کرده‌ایم تا بیشتر درباره سبک غذایی مردم اسپانیا مطلع شوید.

 

لیست بهترین غذاهای اسپانیا

غذاهای اسپانیا بسیار متنوع و خوشمزه هستند و با طعم و مزه های مختلف و ترکیبات خاص و روش های پخت مخصوص به خود در دنیا بسیار مشهور می‌باشد.

 

1.      پائیا (Paella)

یکی از معروف ترین و بهترین غذاهای اسپانیا پائیا است. زادگاه این غذا در منطقه والنسیا در شرق اسپانیا بوده و به عنوان یکی از نماد‌های فرهنگی این منطقه شناخته می‌شود. پائیا یک غذای ترکیبی از برنج، مرغ، میگو، میگوهای کوچک، سبزیجات و ادویه‌های مختلف است. این غذا در یک قابلمه عمیق و گرم تهیه می‌شود به این صورت که برنج به همراه مرغ و میگو و سبزیجات متنوعی مثل فلفل دلمه‌ای، پیاز، گوجه‌فرنگی در قابلمه ریخته شده و با استفاده از حرارت متوسط، آرام آرام پخته می‌شود تا طعم و مزه‌ها به یکدیگر تلفیق شوند و برنج هم به خوبی پخته شود. برای خوشرنگ‌تر شدن برنج، از زعفران استفاده می‌کنند و همچنین از ادویه‌های دیگری مثل فلفل قرمز نیز برای خلق طعمی لذیذ‌تر در این غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. پائیا به عنوان یک غذای اصیل اسپانیایی در میان خانواده‌ها و در میان دوستان سرو می‌شود و باید بگوییم که این غذا در سراسر جهان هم به عنوان یک غذای محبوب و مشهور شناخته می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. اگر بخواهید این غذای خوشمزه و خوش‌عطر اسپانیایی را امتحان کنید در همه رستوران‌ها و کافه‌های اسپانیا  این غذا سرو می‌شود و شما می‌توانید با امتحان کردن آن از بازی مزه‌ها در دهانتان لذت ببرید!

 

عکس غذای پائلا از بهترین غذاهای اسپانیا

 

2.      تورتیلای اسپانیایی (Spanish omelette)

تورتیلای اسپانیایی یک غذای محبوب و سنتی اسپانیا است. این غذا در کشور اسپانیا بسیار محبوب بوده و به عنوان یک نماد از فرهنگ غذایی اسپانیا به شمار می‌رود. تورتیلای اسپانیایی غذایی ساده اما خوشمزه است که از ترکیب سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و پیاز تهیه می‌شود. این مواد در قالب تابه‌ای با حرارت ملایم پخته می‌شود تا داخل آن کامل پخته شده و قسمت بیرونی‌اش طلایی شود در اینجاست که تورتیلای اسپانیایی آماده سرو می‌شود تا شما بتوانید از طعم اصیل و همچنین ساده آن نهایت لذت را ببرید. این غذا که از بهترین غذاهای اسپانیا هم است به عنوان صبحانه، میان‌وعده و یا حتی شام مصرف می‌شود.

 

عکس تورتیلای اسپانیایی از بهترین غذاهای اسپانیا

 

3.      پاتاتاس براوس (Patatas Bravas)

پاتاتاس براوس (Patatas Bravas) یک غذای معروف و خوشمزه از فرهنگ غذایی اسپانیا است. این غذا از ترکیب سیب‌زمینی که در روغن گرم سرخ و طلایی می‌شود و سس خاص و خوشمزه‌ای به‌نام سس براواس (Salsa Brava) که از رب گوجه فرنگی، آب، سیر، فلفل قرمز و دیگر ادویه‌ها تهیه می‌شود به وجود می‌آید. پاتاتاس براوس یک میان‌وعده یا پیش غذایی بسیار خوشمزه و پر‌طرفدار است که در رستوران‌ها کافه‌های اسپانیا سرو می‌شود و در هر روز هفته در هر مغازه غذا فروشی می‌توانید این غذا که از بهترین غذاهای اسپانیا است را امتحان کنید و از طعم جادویی و خاص آن نهایت لذت را ببرید.

 

پاتاتاس براوس از بهترین غذاهای اسپانیا

 

4.      آلبوندیگاس (Albondigas)

آلبوندیگاس (Albondigas) یک غذای معروف اسپانیایی است که عمدتاً به عنوان پیش غذا یا میان وعده مصرف می‌شود. این غذا تشکیل شده از گوشت چرخ‌کرده است که با مواد غذایی دیگری مانند نان خورد شده، سیر، پیاز، تخم مرغ، ادویه‌ها و سبزیجات تهیه می‌شود سپس این مواد به شکل گلوله‌های اندازه فندق درست شده و در روغن گرم سرخ می‌شود تا طلایی و کریسپی شده و آماده سرو بشود این گلوله‌های گوشتی خوشمزه بعد که سرخ شدند در سس آلبوندیگاس که از رب گوجه، سیر و پیاز تشکیل شده است قرار می‌گیرند این سس طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و در کنار گوشت مزه خوشمزه‌ای را خلق می‌کند. آلبوندیگاس با سس قارچ هم خورده می‌شود و می‌توانید به همراه نان یا روی برنج سفید آن را میل کنید. این غذا در رستوران‌های سراسر اسپانیا یافت می‌شود و به عنوان یک غذای سنتی و خوشمزه محبوب است و از بهترین غذاهای اسپانیا به شمار می‌رود و برای ما ایرانی ها هم غذایی محبوب به حساب می‌آید چون با ذائقه ما هم‌خوانی دارد پس مطمئن باشید از خوردن آن لذت خواهید برد!

 

آلبوندیگاس از بهترین غذاهای اسپانیا و مناسب ذائقه ایرانی ها

 

5.      بوکادیو (Bocadillo)

وقتی در خیابان‌های اسپانیا در حال قدم زدن هستید و دوست دارید ساندویچی خوشمزه و اصیل را امتحان کنید بوکادیو (Bocadillo) یک انتخاب عالی است. بوکادیو یک نوع ساندویچ سنتی اسپانیایی است که در سراسر کشور و حتی آمریکای لاتین از محبوبیت زیادی برخوردار است. بوکادیو یک غذای سریع و خوشمزه است که معمولاً برای ناهار یا میان وعده سرو می‌شود. در این غذا یک قرص نان (معمولاً نان برشته) که دو از وسط بریده می‌شود و می‌توانید طبق سلیقه خودتان وسط آن را با پنیر، آوکادو، گوشت، قارچ، ماهی، سبزیجات و سس‌های مختلف و چاشنی‌هایی مثل آویشن پر کنید و با بازی کردن با طعم‌ها، مزه دلخواه و جدید را امتحان کنید. این غذا که از محبوب‌ترین غذا‌های اسپانیا به شمار می‌رود انواع مختلفی دارد که برخی از انواع آن میتوان به بوکادیو شامل بوکادیو د هامون که با هامون خشک اسپانیایی پر شده است، بوکادیو د لومبریلو که با گوشت گوسفندی یا گوشت خوک پر شده است و بوکادیو د آلبوندیگاس که با گوشت‌گوسفندی یا گوشت چرخ‌کرده پر شده است و به عنوان یک غذای سریع و خوشمزه در تمامی رستوران‌ها، کافه‌ها موجود است و به شما پیشنهاد می‌کنیم این ساندویچ خوشمزه را حتما امتحان کنید و از طعم خاص آن لذت ببرید!

 

عکس بوکادیو ساندویچی خوشمزه از بهترین غذاهای اسپانیا

 

6.      پالپو آلا گالاگا (Pulpo a la Gallega)

پالپو آلا گالاگا (Pulpo a la Gallega) یک غذای معروف و سنتی منطقه گالیسیا در شمال غربی اسپانیا است که در رستوران‌ها و تقریباً در هر مراسم و جشنواره محلی این منطقه قابل دسترسی است. این غذا از بهترین غذاهای اسپانیا به شمار می‌رود و از ماهیچه های هشتپا تهیه می‌شود و برای اینکه هشتپا ها موقع سرو نرم باشند آن‌ها را در آب نمک می‌جوشاند بعد که پخت و نرم شد، برروی آن روغن زیتون و ادویه‌هایی برای طعم بهتر می‌ریزند. طعم متفاوت و لذیذ هشتپا با ترکیب روغن زیتون، پاپریکا و ادویه‌های دیگر طعم دلچسب و متفاوتی را برای عاشقان غذا پدید می‌آورد. پالپو آلا گالاگا یک غذای ساده و لذیذ است که معمولا به صورت سرد هم سرو می‌شود و معمولاً با نان توستادو (Pan Tostado) و نوشابه محلی می‌توانید آن را سرو کنید و از خوردن این غذای کاملا متفاوت نهایت لذت را ببرید.

 

عکس پالپو آلا گالاگا از بهترین غذاهای اسپانیا

 

7.      سالمورجو (Salmorejo)

سالمورجو  (Salmorejo)یک غذای خوشمزه و محبوب در اسپانیا است؛ این غذا که از بهترین غذاهای اسپانیا می‌باشد به خصوص در منطقه آندالوسیا اسپانیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. سالمورجو یک پوره خامه‌ای و خنک است که به عنوان یک پیش غذا یا سوپ سرد است و بیشتر در فصل تابستان سرو می‌شود و طعم آن خنک خوشمزه و معتدل است. سالمورجو از موادی مانند گوجه فرنگی، نان خشک، روغن زیتون، سیر تهیه می‌شود که پس از مخلوط کردن تمام مواد در یک میکسر یا بلندر، ترکیبی یکدست و صاف حاصل می‌شود. این خوراک اغلب با نان تست شده یا نان خشک سرو می‌شود و در همه رستوران‌ها و کافه‌های اسپانیا و حتی سراسر جهان وجود دارد. یک نکته مهم درباه این پیش غذای لذیذ این است که به خاطر آنتی اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی یک خوراک بسیار سالم محسوب می‌شود و می‌تواند برای سلامتی مفید باشد.

 

عکس سالمورجو سوپ لذیذ از بهترین غذاهای اسپانیا

 

8.      فابادا (Fabada)

فابادا (Fabada) یک غذای سنتی و معروف منطقه استیاس که در شمال اسپانیا است می‌باشد و همچنین از نماد‌های غذایی این منطقه هم به حساب می‌آید، که از لوبیا سفید، گوشت گوسفندی و چربی گوسفندی، نمک و ادویه تهیه می‌شود. فابادا یک غذای سنتی روستایی است که بسیار خوشمزه بوده از بهترین غذاهای اسپانیا است. این غذا معمولا بر روی آتش با حرارت ملایم می‌پزد تا لوبیا سفید و گوشت آرام آرام پخته و مزه‌ها به خورد هم بروند و با هم ترکیب شوند. این غذا در بعضی اوقات به همراه سوسیس یا ژامبون سرو می‌شود. این غذای سنتی و سنگین اغلب در فصل سرد سال برای انرژی بخشیدن و گرما به بدن استفاده می‌شود. فابادا مخصوص عاشقان غذا‌های خاص و سنتی اسپانیا است که دوست دارند تجربه‌ای منحصر به فرد وخوشمزه از یک غذا داشته باشند!

 

 

عکس فابادا از بهتریت غذاهای اسپانیا

 

به طور خلاصه

بهترین غذاهای اسپانیا، هم به خوشمزه بودن خود معروف هستند هم نمایشی از تنوع فرهنگی و تاریخی این کشور به شمار می‌رود. از پائلا گرم و لذیذ گرفته تا تورتیلا اسپانیایی تا آلبوندیگاس و پاتاتاس براوس، هر یک از این غذا‌ها با طعم خود توانسته‌اند در ذهن‌ها جاودان بشوند و طعم آن‌ها برای همه کسانی که آن را چشیده‌اند تا همیشه زیر زبانشان باقی بماند. بنابراین، در سفر خود به این کشور، حتما بهترین غذاهای اسپانیا را تجربه کنید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید. چشیدن طعم خوشمزه ترین غذاهای اسپانیا تجربه‌ای است که در خاطره شما به جا خواهد ماند.

 

جهت تمدید کارت اقامت اسپانیا کلیک کنید. 

ارسال دیدگاه

Post comments
آشنایی با 8 مورد از بهترین غذاهای اسپانیا | پویش تراول
با کارشناسان ما در تماس باشید