آشنایی با 6 رشته تحصیلی پر‌تقاضا در اسپانیا | پویش تراول

پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا چیست؟

بازدید کننده 371 شنبه 10 تیر 1402 گروه: زندگی و کار در اسپانیا نویسنده خبر:
از 5 رای
5

اسپانیا کشوری توریستی و محبوب است که هرساله تعداد زیادی توریست و مهاجر را به سوی خود جذب می‌‌کند. این کشور به علت آب و هوای مدیترانه‌ای، آفتاب درخشان، زیست شبانه، فرهنگ خاص و کم بودن هزینه یک مقصد محبوب برای مهاجران از سراسر دنیا به شمار می‌رود. تحصیل در اسپانیا با توجه به سطح قوی آموزش و دانشگاه‌های سطح بالا برای مهاجرت تحصیلی یک مقصد محبوب است. در این مقاله از پویش تراول قصد داریم از پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا بدانیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده تحصیلی خود بگیرید.

 

عکس پرچم اسپانیا

 

لیست پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا

تحصیل در اسپانیا طرفداران زیادی دارد و شما با دانستن پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا، می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید تا بتوانید در راستای رشته مورد علاقه‌تان در یکی از بهترین کشور‌های اروپایی یعنی اسپانیا تحصیل کنید و خودتان را ارتقا دهید و به فرد موفقی تبدیل شوید. همچنین لازم است بدانید مدارک دانشگاهی اخذ شده از دانشگاه‌های اسپانیا در سراسر جهان بسیار معتبر است. در لیست زیر 6 رشته از رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا را برای شما آورده‌ایم.

 

رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا

 

حقوق

رشته حقوق یکی از پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا به شمار می‌رود و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان تحصیل وجود دارد. زمانی که شما در رشته حقوق در دانشگاه‌های اسپانیا تحصیل می‌کنید هم می‌توانید به سیستم حقوقی خود کشور اسپانیا مسلط شوید و هم امکان این نیز وجود دارد که سیستم حقوقی اتحادیه اروپا و آمریکا را نیز مطالعه کنید. برای تحصیل در رشته حقوق نیاز است که شما به زبان اسپانیایی که زبان اصلی کشور اسپانیا است و به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید در این رشته تحصیل کرده و موفقیت کسب کنید. وقتی شما در رشته حقوق فارق تحصیل شدید حتی می‌توانید در سطح بین المللی فعالیت خود را آغاز کنید. دوره لیسانس رشته حقوق در اسپانیا مانند همه جا به مدت 4 سال به طول می‌انجامد. دوره ارشد هم به مدت 1 تا 2 سال طول می‌کشد و برای مقطع دکتری هم چون به صورت پژوهشی هست به مدت 3 تا 5 سال به صورت متغیر ممکن است لازم باشد زمان بگذارید. رشته حقوق از رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا است که فرصت تحقیقاتی علمی در حوزه حقوق با داشتن برترین اساتید در دانشگاه‌های رنکینگ بالا را می‎‌تواند برای شما مهیا کند.

 

حقوق یکی از پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا

 

دانشگاه‌های معروف رشته حقوق در اسپانیا

دانشگاه بارسلونا

دانشگاه کامپلوتنس در مادرید

دانشگاه آکالا در والنسیا

دانشگاه ناوارا

 

هزینه تحصیل حقوق  در دانشگاه های اسپانیا

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا با توجه به دانشگاه و برنامه‌های تحصیلی متفاوت است، اما به طور میانگین بین 2000 تا 5000 یورو در سال است.

 

درآمد فارق تحصیلان رشته حقوق در اسپانیا

درآمد برای فارق التحصیلان رشته حقوق در اسپانیا بستگی به چندین عامل دارد؛ از جمله میزان تجربه کاری، موقعیت شغلی، مکان کار و مهارت های فردی. اما برای مثال؛ متوسط حقوق وکلا در اسپانیا حدود 40000 یورو در سال است. همچنین، حقوق قضات در اسپانیا معمولاً بین 60000 تا 90000 یورو در سال است. با این حال، باید توجه داشت که این اعداد تخمینی هستند و بستگی به شرایط شغلی و شخصی هر فرد دارد و ممکن است کمتر یا زیاد تر شود.

 

پزشکی

پزشکی رشته‌ای پر طرفدار در سراسر جهان است. تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا چون به نسبت بقیه کشور‌های اروپایی از هزینه کمتری برخوردار است به همین علت از پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا به حساب می‌آید. این رشته در اسپانیا هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. دوره تحصیلی در رشته پزشکی در اسپانیا معمولاً شامل 6 سال تحصیل در دانشگاه است. پس از اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان باید آزمون ملی پزشکی را با موفقیت بگذرانند تا مجوز کار کردن را دریافت کنند. همچنین، برای ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی، باید دوره‌های دیگری را نیز گذرانده و آزمون‌های مختلف را با موفقیت پشت سر بگذارید؛ همچنین مدارک دانشگاهی اخذ شده مورد تایید وزارت بهداشت ایران و اتحادیه اروپا است. پس پزشکی یکی از رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا به‌شمار می‌رود.

 

پزشکی از رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا

 

دانشگاه‌های معروف رشته پزشکی در اسپانیا

دانشگاه کامپلوتنس

دانشگاه بارسلونا

دانشگاه والنسیا

دانشگاه سالامانکا

 

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسپانیا

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا بستگی به مقطع تحصیلی، دانشگاه و شرایط شخصی دانشجو دارد. برای مثال؛ هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در اسپانیا تا 3000 یورو در سال و در دانشگاه‌های خصوصی تا 17000 یورو نیز می‌رسد. با این حال، هزینه تحصیل در دانشگاههای خصوصی معمولاً بیشتر است. همچنین باید توجه داشت که هزینه‌های زندگی و معیشت نیز باید در نظر گرفته شود.

 

درآمد فارق تحصیلان رشته پزشکی در اسپانیا

با توجه به آمارهای اخیر، درآمد متوسط پزشکان در اسپانیا در حدود 60000 تا 70000 یورو در سال است. البته این میزان درآمد برای پزشکانی است که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کار می‌کنند و درآمد پزشکانی که مطب خصوصی دارند، ممکن است بیشتر باشد. همچنین، درآمد پزشکان بسته به تخصص و سابقه کار آن‌ها نیز متفاوت است.

هنر

هرکس علاقه‌مند به هنر باشد می‌داند که اروپا برای آن بهترین جای ممکن است چون؛ بهترین دوره‌های مربوط به هنر در اروپا تدریس می‌شود. اسپانیا کشوری که در آن هزینه زندگی و تحصیل به نسبت بقیه کشور‌های اروپایی پایین‌تر بوده و برای عاشقان هنر یک مقصد جذاب به شمار می‌رود. با تحصیل در این رشته در یکی از زیبا‌ترین کشور‌های اروپایی این شانس را به خود می‌دهید که دریچه‌ای گسترده و زیبا از رشته هنری که انتخاب کردید را برروی خود باز کنید و بتوانید در آن به موفقیت‌های زیادی برسید. به همین علت است که هنر از پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا است. مدت زمان تحصیل در رشته هنر در اروپا در دوره لیسانس به مدت 4 سال و در کارشناسی ارشد معمولا دو سال به طول می‌انجامد.

 

هنر از رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا

 

دانشگاه‌های معروف رشته هنر در اسپانیا

دانشگاه والنسیا

دانشگاه گرانادا

دانشگاه پمپئو فابرا

 

هزینه تحصیل رشته هنر در دانشگاه های اسپانیا

هزینه تحصیل در رشته هنر در اسپانیا با توجه به رشته تحصیلی، برنامه‌های تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است. با این حال، برای دانشجویان بین المللی هزینه های تحصیلی در اسپانیا معمولاً بین 2000 تا 5000 یورو در سال است. همچنین هزینه‌های زندگی نیز بستگی به شهر و منطقه ای که دانشجو در آن ساکن است متغیر می‌باشد.

 

درآمد فارق تحصیلات رشته هنر در اسپانیا

درآمد فارق تحصیلان رشته هنر در اسپانیا بستگی به نوع شغل، تخصص و سابقه‌کاری دارد و فردی با سابقه می‌تواند درآمد بالایی را داشته باشد اما خب مسلما درآمد یک فرد تازه کار خیلی کمتر است. به طور کلی برای رشته‌های هنری نمیتوان درآمد مشخصی را تعیین کرد، اما هر چه قدر که سابقه‌کاری بالا برود درآمد هم زیاد‌تر خواهد شد.

 

بازاریابی و امور مالی

در دنیای مدرن امروز که در آن کسب و کار‌های زیادی هم وجود دارد، خیلی از بیزینس‌های بزرگ به دنبال فردی هستند که با کمک آن‌ها بتوانند بیزینس خود را گسترش دهند و منجر به درآمد بیشتر شود. اسپانیا هم چون کشور توریستی است و در آن کسب و کار‌های زیادی وجود دارد پس نیاز به یک فرد با تحصیلات  در زمینه‌مالی است. به این ترتیب تحصیل در رشته بازاریابی و امور مالی یکی از پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا است. بازاریابی و امور مالی در اسپانیا شغلی بسیار پر‌درآمد بوده  و در آن تنوع زیادی هم وجود دارد. همچنین دانشگاه‌های کشور اسپانیا در این رشته بسیار قوی و قدرتمند است و دوره‌های بسیار عالی و سطح بالا را برای ارتقا دانش‌جویان ارائه می‌دهد، همه این دلایل باعث شده تا رشته بازاریابی و امور مالی، از رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا به‌شمار رود و شما را به موفقیت‌های زیادی برساند. مدت زمان لیسانس در این رشته مانند رشته‌های دیگر 4 سال طول می‌کشد و مدت زمان خواندن ارشد هم از 1 تا 2 به طول می‌انجامد. دوره دکتری رشته بازاریابی و امور مالی هم بین 3 تا 5 سال زمان نیاز است.

 

بازاریابی از رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا

 

دانشگاه‌های معروف رشته بازاریابی و امور مالی در اسپانیا

دانشگاه بین‌المللی ماربلا

دانشگاه پمپئو فابرا

مدرسه تجارت UE

 

هزینه تحصیل رشته بازاریابی و امور مالی در اسپانیا

هزینه تحصیل در رشته بازاریابی و امور مالی در اسپانیا به عوامل مختلفی مثل دانشگاه، مدت زمان تحصیل بستگی دارد اما به طور متوسط در دوره لیسانس بین 1000 تا 4000 یورو در سال و مقدار هزینه برای مقطع ارشد هم از 1500 تا 6000 در سال است.

 

درآمد فارق تحصیلان رشته بازاریابی و امور مالی در اسپانیا

درآمد افرادی که در رشته بازاریابی و امور مالی در اسپانیا تحصیل کرده‌اند، با توجه به میزان تحصیلات و تجربه کاری متغیر است. اما به طور میانگین افراد ی که در این رشته تحصیل کرده‌اند، بالغ بر 20000 تا 40000 یورو در سال درآمد دارند.

 

رشته‌های مهندسی

رشته‌های مهندسی جزوه رشته‌هایی هستند که در جهان بسیار پر‌طرفدار است و همچنین از پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا هم محسوب می‌شود. در اسپانیا چون هزینه تحصیل و زندگی به نسبت بقیه کشور‌های اروپایی کمتر است، بستری مناسب برای خواندن رشته‌های مهندسی فراهم کرده‌است. فارق تحصیلی در این رشته می‌تواند افق روشنی برای تحقیقات علمی، فناوری، مهندسی، انرژی و... باشد. همچنین با توجه به پیشرفت تکنوژی در بازار جهانی نیاز به مهندس‌هایی با تجربه خیلی حس می‌شود و شما با تحصیل در رشته‌های مهندسی در بهترین‌دانشگاه‌های اسپانیا می‌توانید آینده شغلی روشنی را برای خود رقم بزنید. مدت زمان تحصیل در این رشته مانند سایر رشته‌ها برای لیسانس به مدت 4 سال، فوق لیسانس 1 تا 2 سال و برای دکتری بازه زمانی 3 تا 5 ساله زمان نیاز است.

 

مهندسی جزو رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا

 

دانشگاه‌های معروف رشته های مهندسی در اسپانیا

دانشگاه بارسلونا

دانشگاه پلی تکنیک مادرید

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

دانشگاه سویل

 

هزینه تحصیل رشته مهندسی در دانشگاه های اسپانیا

هزینه تحصیل در رشته‌های مهندسی در اسپانیا بستگی به دانشگاه و نوع دوره تحصیلی دارد. مثلا در دانشگاه های دولتی، هزینه تحصیل برای دوره لیسانس حدود 1000 تا 2000 یورو در سال است. اما در دانشگاه های خصوصی هزینه تحصیل بیشتر است و ممکن است تا 10000 یورو در سال برسد. برای دوره های فوق لیسانس و دکترا، هزینه تحصیلات بیشتر است و ممکن است بین 2000 تا 20000 یورو در سال باشد.

 

درآمد فارق تحصیلان رشته مهندسی در اسپانیا

درآمد فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در اسپانیا بستگی به حوزه کاری و سطح تحصیلات آن‌ها دارد. برای مثال مهندسان نفت و گاز، مهندسان برق و الکترونیک و مهندسان نرم افزار معمولاً درآمد بالاتری نسبت به دیگر حوزه های مهندسی دارند. همچنین، فارغ التحصیلان با مدرک فوق لیسانس و دکترا معمولاً درآمد بیشتری دارند.

 

هتل داری و مدیریت هتل

اسپانیا کشوری توریستی با تاریخ و فرهنگ غنی است که هرساله تعداد زیادی توریست به این کشور سفر می‌کنند در نتیجه صنعت توریسم در این کشور رونق بسیاری دارد و از مهم‌ترین صنعت‌های این کشور است. پس هتل داری و مدیریت هتل از رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا هستند که با تحصیل در آن مطمئن خواهید بود که بعد اتمام تحصیل می‌توانید مشغول به کار شوید و درآمد بالایی هم کسب کنید.

 

هتل داری و مدیریت هتل رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا در اسپانیا

 

دانشگاه‌های معروف رشته هتل داری و مدیریت هتل در اسپانیا

دانشگاه eu

دانشگاه اروپایی مادرید

مدرسه کسب و کار eada

مدرسه کسب و کار esade

 

هزینه تحصیل رشته هتل داری و مدیریت هتل در دانشگاه های اسپانیا

هزینه تحصیل رشته هتل داری و مدریت هتل که پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا محسوب می‌شود، به‌طور متوسط هزینه‌ای از 3000 تا 7000 یورو در سال دارد.

 

درآمد فارق تحصیلان رشته هتل داری و مدیریت هتل در اسپانیا

درآمد یک مدیر هتل در اسپانیا از 3000 تا 4000 یورو در ماه است و در کل بقیه عنوان‌های شغلی حوزه گردشگری درآمد‌های بسیار متغیری را دارند اما این رشته جزو رشته‌های پر درآمد اسپانیا است.

 

نتیجه گیری

اسپانیا کشوری زیبا و توریستی با فرهنگ غنی و پربار، مردمانی شاد و خون‌گرم همیشه یک مقصد جذاب برای مهاجران و توریست‌ها است. با توجه به اینکه تحصیل و هزینه زندگی در این کشور نسبت به بقیه کشور‌های اروپایی پایین‌تر است پس یک مقصد با صرفه برای مهاجرت تحصیلی به‌شمار می‌رود.  با تحصیل در پرتقاضاترین رشته های تحصیلی اسپانیا آینده شغلی خود را تضمین می‌کنید چون دانشگاه‌های کشور اسپانیا از رنکینگ بالایی برخوردار هستند و در سطح جهانی بسیار مطرح و معتبر می‌باشند و همچنین چون بیشتر دانشگاه‌های این کشور مورد تایید وزرات علوم ایران و وزرات بهداشت ایران می‌باشد برای دانشجویان ایرانی مقصدی ایده‌آل محسوب می‌شود.

اقامت دائم اسپانیا از طریق تمکن مالی

اقامت دائم اسپانیا از طریق خرید ملک

اقامت دائم اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

ارسال دیدگاه

Post comments
آشنایی با 6 رشته تحصیلی پر‌تقاضا در اسپانیا | پویش تراول
با کارشناسان ما در تماس باشید