آشنایی با 10 سوغاتی از سوغات کشور اسپانیا | پویش تراول

سوغات کشور اسپانیا

بازدید کننده 445 دوشنبه 22 خرداد 1402 گروه: زندگی و کار در اسپانیا نویسنده خبر: یگانه امیری نژاد
از 0 رای
0

وقتی به سرزمین ماتادور‌ها، اسپانیا سفر می‌کنید یکی از کار‌های به یاد ماندنی که می‌توانید انجام دهید غرق شدن در دل بازار‌های پر‌شور برای یافتن هدیه‌ای ارزشمند برای خاص‌ترین فرد زندگی‌تان است! در این مقاله از پویش تراول در دل بازار‌های اسپانیا سفر می‌کنیم تا از بهترین سوغات کشور اسپانیا مطلع شویم. اسپانیا، یکی از زیبا‌ترین و جذاب‌ترین کشورهای اروپا است که به خاطر فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت بکر خود شهرت جهانی دارد. این کشور که در جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد، با ترکیبی از سواحل زیبا دریای مدیترانه و اقلیم معتدل، یک مقصد تفریحی و فرهنگی محبوب برای گردشگران جهانی است. همچنین، یکی از جذابیت‌های بزرگ اسپانیا، سوغاتی‌های منحصر به فرد آن است.

 

عکس بازار برای خرید سوغات کشور اسپانیا

 

انواع شرکت و ساختار تجاری در اسپانیا

لیست 10 سوغاتی از سوغات کشور اسپانیا

اسپانیا همواره با آثار هنری دست‌ساز، صنایع دستی، مواد غذایی خاص و اقلام سنتی معروف بوده است. هر شهر و منطقه در این کشور، با سوغاتی‌های خود از گردشگران میزبانی می‌کند و آنان را به دنیای فرهنگ و سنت‌های اسپانیا دعوت می‌کند. هر سوغاتی دارای داستان و تاریخچه‌ای منحصر به فرد است و دانستن درباره آن خالی از لطف نیست. در ادامه این مقاله به بهترین سوغات کشور اسپانیا می‌پردازیم.

 

1.        بادبزن اسپانیایی (abanico)

بادبزن اسپانیایی یکی از سوغاتی‌های محبوب و مشهور اسپانیا است. این بادبزن یک صنایع دستی زیبا و کاربردی است که به عنوان یک عنصر فرهنگی مهم در اسپانیا شناخته می‌شود و در رقص‌ها و مراسمات مختلف اسپانیایی نقش مهمی دارد. این بادبزن برای مردم اسپانیا نمادی از شکوفایی و زندگی است و باز کردن بادبزن مانند ورود به خوشبختی و آینده‌های روشن است. بر‌روی این بادبزن اغلب نقوش و الگو‌های هنری مثل گل‌ها، پرنده‌ها و عناصر مربوط به فرهنگ اسپانیا به شکل زیبایی خود‌نمایی می‌کند. جنس بادبزن اسپانیایی کاغذ، پارچه، چوب یا حتی از جنس پوست حیوانات است.

این وسیله زیبا در هوای گرم مناطق اسپانیا و یا با توجه به طرح‌های زیبایی که داردبه عنوان آیتم‌های جذاب تزئینی استفاده می‌شود. این وسیله جذاب که از بهترین سوغات کشور اسپانیا می‌باشد معمولا در فروشگاه‌ها و بازار‌های محلی سراسر اسپانیا یافت می‌شود و می‌تواند یک سوغاتی و هدیه خاص برای خانواده و دوستانتان باشد. جالب است بدانید تاریخچه بادبزن ریشه در تاریخ این کشور دارد که به هزاران سال قبل از میلاد مسیح باز‌می‌گردد و در دوران باستان و در اقوامی مثل یونانیان و رومیان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از آن زمان به بعد، بادبزن به عنوان عنصری از فرهنگ و هنر در کشور‌ها و مناطق مختلف جهان شناخته شد. بنابراین، بادبزن اسپانیایی یک تاریخچه عمیق و پربار دارد و تا به امروز به عنوان نمادی از فرهنگ و هنر اسپانیا شناخته می‌شود.

 

عکس باد بزن از سوغات کشور اسپانیا

 

2.        مروارید اسپانیایی

مروارید اسپانیایی به عنوان سوغات کشور اسپانیا یکی از کالا‌های لوکس و با‌ارزش است که در جهان معروف است که در رنگ‌های سفید، صورتی، کرم و حتی سبز مایل به طوسی یافت می‌شود. اسپانیا درخشان‌ترین و بزرگ‌ترین منابع مروارید در جهان است و تولید و صادرات مروارید یک صنعت مهم در این کشور محسوب می‌شود؛ چون بسیار براق بوده و از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، پس مروارید اسپانیایی یکی از سوغاتی‌های ماندگار است و یک یاد‌گاری بسیار خاص محسوب می‌شود.

 

عکس مروارید اسپانیایی از سوغات کشور اسپانیا

 

 

3.        زعفران اسپانیایی

زعفران اسپانیایی یکی از محصولات مهم و با ارزش در اسپانیا است که با نام "زعفران لا مانچا" معروف است و رنگ آن متمایل به قرمز است و طعم و عطر قوی و خوبی دارد. با توجه به کیفیت و شهرت زعفران اسپانیایی این محوصل به عنوان سوغات کشور اسپانیا شناخته می‌شود. که بسیار منحصر به فرد و لذیذ است و می‌توانید در سفر به اسپانیا این کالای با ارزش را برای خانواده و دوستان خود تهیه کنید.

 

عکس زعفران از سوغات کشور اسپانیا

 

 

4.        زیتون و روغن زیتون

زیتون و روغن زیتون، از سوغات کشور اسپانیا است. اسپانیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان زیتون و روغن زیتون در جهان است و به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین خاک حاصل‌خیز اسپانیا، زیتون‌های اسپانیایی طعم خاص و کیفیت بالایی دارد. روش‌های خاص تولید روغن زیتون اسپانیایی از قرن‌ها قبل، به تولید‌کنندگان روغن زیتون به ارث رسیده است و روند تولید آن بسیار حرفه‌ای و دقیق است و به دلیل عطر ملایم و طعم متعادل از محبوب‌ترین روغن‌زیتون‌های جهان به شمار می‌رود. در اسپانیا 20 نوع مختلف زیتون وجود دارد و هر کدام دنیایی از مزه و طعم‌های شگفت‌انگیز را در خود جای داده است و به علت تمامی دلالیل گفته شده نمادی از فرهنگ و آشپزی اسپانیایی شناخته می‌شود و جزو سوغات کشور اسپانیا است که برای علاقه‌مندان به غذا یک پیشنهاد جذاب است!

عکس زیتون  از سوغات کشور اسپانی

 

 

5.        شال مانیلا (Manila shawl)

شال مانیلا از سوغات کشور اسپانیا است، این شال نزد مردم اسپانیا بسیار مشهور است و جنس آن از ابریشم، پشم یا نخ ساخته می‌شود و از رنگ‌های زنده و چشم‌گیر در طراحی آن استفاده می‌شود، این طرح‌ها خاص و زیبا است که قدمتی چند ساله دارد. این شال به عنوان یک لباس تزیینی است که بر‌روی شانه قرار می‌گیرد و یا حتی بر‌روی تخت‌خواب و مبلمان استفاده می‌شود. شال مانیلا جز سوغاتی‌هایی هست که به شما یاد‌آوری می‌کند فرهنگ اسپانیا چه‌قدر زیبا و دوست‌داشتنی است!

تاریخچه شال مانیلا به قرون وسطی بر‌می‌گردد. در آن زمان از این شال‌ها بافته می‌شد که به عنوان محافظت در برابر آب و باد در مناطق سرد اسپانیا استفاده شود اما با گذشت زمان به یک قطعه پوشاک مورد علاقه برای مردم تبدیل شد.

 

شال مانیلا از سوغات کشور اسپانیا

 

6.        قاشقک اسپانیایی (Castanets)

قاشقک اسپانیایی یا کانستانت یک ساز جفتی است که از صنایع دستی اسپانیا محسوب می‌شود و یک سوراخ کوچک در وسط خود دارد و با نگهداری این قطعه چوبی در دست و با ضربه زدن به آن‌ها صدایی متمایزی تولید می‌شود، این قاشقک‌ها در رقص‌های اسپانیایی مثل فلامنکو استفاده می‌شود. صدای کانستانت با موسیقی در حال پخش در کنار تنوع ضربه‌ها و ریتم‌ها، احساسات و انرژی را در رقصنده و تماشاچیان تقویت می‌کند. قاشقک اسپانیایی یا کانستانت از سوغات کشور اسپانیا است و می‌تواند نمادی از شادی و فرهنگ زیبای کشور اسپانیا باشد که با خرید این یادگاری ارزشمند، این فرهنگ زیبا همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد شد.

 

عکس قاشقک اسپانیایی  از سوغات کشور اسپانیا

 

7.        اسپادریل (Espadrille)

اسپادریل نوعی کفش سنتی است که جزو سوغات کشور اسپانیا است. این کفش به علت سبکی و راحت بودن آن در مناطق گرم و سواحلی اسپانیا استفاده می‌شود. اسپادریل ها دست‌ساز هستند و به عنوان صنایع دستی اسپانیا هم شناخته می‌شود. جنس این کفش اغلب پنبه‌ای است که به طور دستی بافته می‌شود و پاشنه آن از الیاف چوبی ساخته می‌شود که به این کفش ظرافت و انعطاف‌پذیری می‌بخشد و در رنگ‌ها و الگو‌های متفاوت و زیبا ساخته می‌شود. اسپادریل یک هدیه زیبا و راحت است که می‎‌توانید به راحتی در اسپانیا برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید.

 

 

عکس اسپادریل  از سوغات کشور اسپانیا

 

8.        ظروف سرامیکی اسپانیایی

ظروف سرامیکی اسپانیایی از سوغات کشور اسپانیا است و از صنایع دستی اسپانیا به شمار می‌رود که بسیار محبوب و مشهور هستند. سرامیک اسپانیایی به عنوان یک هنر قدیمی و سنتی در اسپانیا شناخته می‌شود که شهرت جهانی دارد. از مهم‌ترین ویژگی این ظروف میتوان از الگو‌های چشم‌نواز کار شده برروی این ظروف نام برد. این الگو‌ها آنقدر زیبا هستند که باعث شده این ظرف‌ها به یک اثر هنری تبدل شود و بخاطر کیفیت بالا، دقت در جزئیات و استفاده از مواد با کیفیت، یک هدیه خاص و ماندگار محسوب می‌شود چون برای تمامی سلیقه‌ها و دکوراسیون‌های متفاوت مناسب است.

 

عکس ظروف سرامیکی اسپانیایی  از سوغات کشور اسپانیا

 

9.        محصولات چرمی

اسپانیا به عنوان یکی از کشور‌های برجسته در تولید محصولات چرمی شناخته می‌شود و محصولات چرمی آن در جهان معروف است. چرم اسپانیایی به عنوان یکی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین چرم‌ها در دنیا محسوب می‌شود چون از نرمی، انعطاف پذیری و مقاومت بالایی برخوردار هستند. محصولات چرمی اسپانیا علاوه بر کیفیت بالا، ارزش تاریخی و فرهنگی نیز داردو صنعت چرم‌دوزی در اسپانیا با فرهنگ این کشور ارتباط عمیقی دارد. این محصولات چرمی از صنایع دستی کشور اسپانیا است و برای کسایی که عاشق استایل‌های خاص هستند یک هدیه ماندگار و با ارزش است. محصولات چرمی اسپانیا از سوغات کشور اسپانیا است که طرفداران زیادی هم دارد.

 

عکس محصولات چرمی از سوغات کشور اسپانیا

 

10.     عروسک‌های کریسمس

عروسک‌های کریسمس از سوغاتی‌های محبوب اسپانیا به شمار می‌رود. این عروسک به عنوان وسیله تزئینی و سمبلی از جشن کریسمس در سراسر کشور اسپانیا استفاده می‌شود.این عروسک‌ها از موادی مانند پارچه، کاغذ، مقوا و فیلتر کاغذ ساخته می‌شود و یکی از اجزای مهم استفاده شده در درخت کریسمس به شمار می‌رود. عروسک‌های کریسمس اسپانیایی به عنوان یک هدیه یا یادگاری برای خود و یا عزیزانتان مناسب هستند.

 جهت رزرو تورگاید در اسپانیا و مدیریت سفر کاری به اسپانیا کلیک کنید. 

جمع بندی

اسپانیا به عنوان یکی از کشور‌های فرهنگی و تاریخی مهم در جهان، سوغاتی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهد که همگی آن‌ها نمادی از فرهنگ و تاریخ اسپانیا است. سوغات کشور اسپانیا دارای طراحی‌های زیبا هستند و با داشتن یکی از این سوغاتی‌ها، شما می‌توانید به طور مستقیم با زیبایی و تنوع فرهنگی این کشور آشنا شوید و همیشه آن را به یادگار داشته باشید.

چنانچه در مورد اقامت دائم به اسپانیا نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

ارسال دیدگاه

Post comments
آشنایی با 10 سوغاتی از سوغات کشور اسپانیا | پویش تراول
با کارشناسان ما در تماس باشید