کاوش در فرهنگ اسپانیا

کاوش در فرهنگ اسپانیا

بازدید کننده 456 چهارشنبه 24 اسفند 1401 گروه: زندگی و کار در اسپانیا نویسنده خبر: یگانه امیری نژاد
از 5 رای
5

اسپانیا دومین کشور جهان با بیشترین شهرهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو و سومین کشور از نظر مناطق طبیعی است. سواحل شنی وسیع آن در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس، و همچنین دو مجمع الجزایر آن (به ترتیب جزایر بالئاریک و جزایر قناری) برای چندین دهه بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده اند.

در فرهنگ اسپانیایی، مردم به بهترین شکل زندگی می کنند. اسپانیایی‌ها معمولاً وقت خود را صرف قدردانی از جهان و افراد اطراف خود می‌کنند. در اسپانیا، مردم غذاهای طولانی و چند وعده غذایی میل می کنند و در دهکده های سرزنده و شهرهای جذاب زندگی می کنند.

 

مردم و جامعه اسپانیایی

مانند هر جای دنیا، خانواده در اسپانیا اهمیت زیادی دارند. آنها معمولاً خون گرم هستند. بسیاری از خانواده ها ناهار و شام را با هم می خورند. غذاهای جمعی و سایر گردهمایی ها معمولاً پر جنب و جوش و حتی کمی پر سر و صدا برگزار می شوند، زیرا اسپانیایی ها تمایل دارند در گروه های و دورهمی های بزرگ حضور داشته باشند.

نقش‌های خانوادگی در اسپانیا نیز مانند سراسر جهان در حال مدرن شدن است و زنان بیشتر و بیشتر خارج از خانه شغل دارند. اما به طور سنتی، مادر خانه را اداره می کند در حالی که پدر در خارج از خانه کار می کند.

متوسط ​​خانواده اسپانیایی دو فرزند دارد. اعضای خانواده گسترده اغلب با یکدیگر دیدار می کنند، به خصوص برای دورهمی های بزرگ آخر هفته. در شهرها، خانواده ها معمولاً در آپارتمان زندگی می کنند. در خارج از شهرها و به خصوص در روستاهای کوچک، خانواده ها تمایل دارند در خانه هایی با باغ کوچک زندگی کنند.

 خانواده اسپانیایی

زندگی نوجوانان در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در درجه اول بر دانشگاهیان تمرکز دارند. پس از مدرسه، نوجوانان اسپانیایی اغلب در سخنرانی ها، کنسرت ها و رویدادهای ورزشی شرکت می کنند. فوتبال پرطرفدارترین ورزش است، با هواداران پرشور لاروخا (سرخ). تیم ملی اسپانیا.

دوچرخه سواری و بسکتبال نیز وقت آزاد زیادی از نوجوانان را می گیرد. در تعطیلات آخر هفته، نوجوانان به مهمانی ها، سینما ها می روند و در کافه ها یا میدان شهر محلی وقت می گذرانند. شاید به دلیل آب و هوا و ساعات طولانی روشنایی روز، سبک زندگی اسپانیایی ها بیشتر  از همسایگان اروپایی خود به ایرانیان شباهت دارد.

 

زبان و سبک های ارتباطی مردم اسپانیا

زبان رسمی اسپانیا

اسپانیا دارای پنج زبان رسمی است: آرانی، کاتالانی، گالیسیایی، باسکی (Euskara) و اسپانیایی.

 

سبک ارتباطی در اسپانیا

در فرهنگ اسپانیایی، مردم نزدیک می ایستند و در حین مکالمه، مرتباً بازوی یکدیگر را لمس می کنند. برقراری تماس چشمی مهم است و اغلب نسبت به سایر فرهنگ ها مدت طولانی تری حفظ می شود. اسپانیایی ها اغلب از حرکات دست و حالات صورت اغراق آمیز برای حمایت از آنچه می گویند استفاده می کنند. آنها همچنین ممکن است با صدای بلند صحبت کنند، بخندند و زیاد لبخند بزنند. اشاره کردن به دیگران بی ادبانه است، اما خیره شدن به دیگران نسبت به برخی از کشورها رایج تر است. همچنین شان دادن احساسات در ملاء عام برای زنان قابل قبول تر از مردان است.

 

سبک ارتباطی مردم اسپانیا

 رژیم غذایی اسپانیایی

در حالی که هر منطقه از اسپانیا غذاهای خاص خود را دارد، غذاهای اسپانیایی به طور کلی به سبک مدیترانه ای با مقدار زیادی روغن زیتون، سیر، پیاز، گوجه فرنگی و فلفل است. در فرهنگ اسپانیایی، ناهار وعده غذایی اصلی روز است و حدود ساعت 2 یا 3 بعد از ظهر سرو می شود، در حالی که شام ​​ممکن است تا اواخر ساعت 9 شب شروع شود. در اسپانیا ماهی و غذاهای دریایی به وفور یافت می شود، اما گوشت قرمز و گوشت خوک نیز تقریباً هر روز مصرف می شود.

 برخی از تاپاهای سنتی اسپانیایی عبارتند از albóndigas  (کوفته)،  کالامارس  (ماهی مرکب سرخ شده)، یا  tortilla de patatas  (املت سیب زمینی). غذاهای سنتی تابستانی پائلا  (برنج با سبزیجات و غذاهای دریایی) و  گازپاچو  (یک سوپ گوجه فرنگی سرد) هستند. برای دسر، چروهای آغشته به شکلات یا فلان (نوعی کاسترد) با کارامل سرو می شود.

 

 تاپاس

 

دریافت اقامت دائم اسپانیا در کوتاه ترین زمان ممکن

 

ارسال دیدگاه

Post comments
کاوش در فرهنگ اسپانیا
با کارشناسان ما در تماس باشید