جاذبه‌های گردشگری اسپانیا | پویش تراول

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

بازدید کننده 419 شنبه 19 فروردین 1402 گروه: زندگی و کار در اسپانیا نویسنده خبر: یگانه امیری نژاد

پویش تراول در این راهنما 10 مکان‌ دیدنی، بنای تاریخی- فرهنگی اسپانیا، از کلیسای جامع سویل تا موزه سفاردیک تولدو و موارد دیگر معرفی کرده است. میراث به جا مانده از سلت‌ها، رومی‌ها، عرب‌ها و پادشاهان کاتولیک، مکان‌های دیدنی مانند پل رومی کوردوبا، باسیلیکا سانتا اولالیا و ال اسکوریال وجود دارد.

رومی‌ها پایه‌های فرهنگ و هویت مدرن اسپانیایی را بنا نهادند. اسپانیا حتی زادگاه امپراتوران مهم روم مانند تراژان، هادریان یا تئودوسیوس اول بود.

 

10 مکان برتر تاریخی اسپانیا کدامند؟

 

 1)  پل رومی کوردوبا | Cordoba Roman Bridge       

پل رومی کوردوبا، در قرن اول قبل از میلاد توسط رومی‌ها ساخته شده، و "از نظر زیبایی و استحکام از همه پل‌های دیگر پیشی می گیرد".

این پل فرای زیبایی که دارد، یک عامل حیاتی در نبردهای شهر کوردوبا با دشمنان، بخصوص فردی به نام شوم پیتر بی رحم در دهه 1350 بود.

پل رومی کوردوبا در قرن اول قبل از میلاد ساخته شد و بر روی رودخانه گوادالکیویر 657 کیلومتری قرار گرفته است. این پل دارای 16 طاق است که توسط تکیه گاه‌های نیمه استوانه‌ای نامنظم پشتیبانی می‌شود و طول آن 247 متر و عرض آن تقریباً 9 متر است.

 

 پل رومی

 

2) کاخ الحمرا | Alhambra

 Calat Alhambra  یا "قلعه سرخ" در گرانادا مجموعه ای باورنکردنی از کاخ‌های سلطنتی، مساجد، حمام‌ها، مغازه‌ها و ساختمان‌های دیگر است که توسط یک دیوار مستحکم 2 کیلومتری احاطه شده است.

الحمرا برای بازدید عموم بازاست. می توانید از کاخ های آن، از جمله کاخ نازاریس و کاخ قرن شانزدهمی چارلز پنجم، امپراتور مقدس روم، دیدن کنید. Alcazaba یکی دیگر از ارگ های برجسته های الحمرا است، که عنصر اصلی استحکامات مجموعه نیز است.

 

الحمرا  دارایدو حیاط اصلی است: صحن شیرها و صحن میرتلز، اولی با یک فواره و دومی با حوض طولانی. باغ‌ها و ساختمان‌های زیبای جنرالیف نیز ارزش بازدید دارند.

 

 کاخ الحمرا

 

 

3) کلیسای جامع سویل | Seville Cathedral

کلیسای جامع مریم مقدس که با نام کلیسای جامع سویل شناخته می شود سومین کلیسای جامع بزرگ جهان است. کلیسای سویل یک سایت میراث جهانی است.

کلیسای جامع سویل، دارای معماری گوتیک چشمگیر و با مساحت 11520 متر مربع است، که تنها از نظر مساحت بر کلیسای جامع سنت پل لندن و سنت پیتر رم برتری دارد.

این کلیسای جامع در سال 1987 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت، و یک مکان تاریخی باورنکردنی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای داخلی ساختمان، از جمله شبستان مرکزی آن که در ارتفاع 40 متری قرار دارد، دیدن کنند. با فضای داخلی پرآذین و پر از طلا و هشتاد کلیسای کوچک، همراه با شگفتی‌های فراوان معماری، از گوتیک و باروک تا مدجار.

مقبره کریستف کلمب نیزدر صومعه سویل است که برای گردشگران، جذابیت زیادی دارد.

 

 کلیسای جامع سویل

 

4) بازیلیکا سانتا اولالیا – مریدا | Santa Eulalia Basilica - Merida

باسیلیکا سانتا اولالیا در مریدا یک کلیسای رومی باستان است که بقایای آن در زیر کلیسای قرن هجدهم کنونی قرار دارد.

همنام باسیلیکا سانتا اولالیا، دختری 13 ساله بود که در جریان آزار و شکنجه مسیحیان در زمان امپراتور دیوکلتیان، در آتش سوزانده شد. طبق افسانه، او در همان نزدیکی به خاک سپرده شده است.

ویژگی جالب کلیسای Santa Eulalia دخمه ای است که در داخل آن می توانید 20 قرن تاریخ مریدا را از طریق مقبره های رومی، مقبره ای مهر و موم شده با موزاییک، یا مقبره های دوره ویزیگوت که با سنگ مرمر مهر و موم شده اند، مشاهده کنید.

 

 اسنتا

5) اسکوریال | El Escorial

ال اسکوریال یکی از کاخ های سلطنتی پادشاهان اسپانیا، که درنزدیکی شهر مادرید در اسپانیا واقع شده است. این کاخ که به منظوربرگزاری جشن پیروزی اسپانیا بر فرانسوی‌ها در نبرد سنت کوئنتین بود، بین سال‌های 1563 و 1567 توسط خوان باوتیستا د تولدو، معمار اسپانیایی که بیشتر دوران حرفه ای خود را در رم گذرانده بود، ساخته شد.

 

 اسکوریال

6) برج ناقوس | Miguelete

برج ناقوس گوتیک (El Miguelete) نمادین است که در سال 1381 ساخته شد و در قرن 15 به کلیسای جامع والنسیا پیوست.

نام برج از بزرگترین زنگ آن گرفته شده، که در سال 1532 با وزن بیش از 10 تن ساخته شد.

ساخت برج ناقوس کلیسای جامع والانسیا، El Miguelete، در سال 1381 به دست استاد بزرگ معماری آندره جولیا به سبک گوتیک والنسیا آغاز شد. طراحی و اندازه با ابهت کلیسای جامع و برج ناقوس، هویت مسیحی والنسیا را پس از تسلط مسلمانان از قرن هشتم تا اواسط قرن سیزدهم مجدداً تأیید کرد.

با این حال، طراحی پیچیده  El Miguelete، از جمله یک راه پله مارپیچ و قالب‌بندی‌های ظریف حاکی از زمان زیاد ساخت این برج است.

 

 برج ناقوس

 

7) موزه سفاردیک تولدو |  Museo Sefardi

موزه سفاردیک تولدو (Museo Sefardi) یک موزه ملی است که به تاریخ، فرهنگ و میراث جمعیت یهودی شهر اختصاص دارد.

از دوران روم تا اخراج یهودیان قرن پانزدهم، موزه سفاردیک تولدو تاریخ طولانی یهودیان در اسپانیا را پوشش می دهد. ساختمانی که موزه سفاردیک تولدو در آن قرار دارد، خود بخشی از این میراث بود که در قرن چهاردهم به عنوان کنیسه ساخته شد.

 

 موزه سفاردیک

 

8) صومعه مونتسرات |  Monsterrat

صومعه مونتسرات با عنوان رسمی سانتا ماریا د مونتسرات، صومعه مهم قرون وسطایی و یکی از مهم ترین مکان های مذهبی در کاتالونیا است. این صومعه که در میان کوه های حومه کاتالونیا قرار دارد، مناظر خیره کننده‌ای از مناطق اطراف و همچنین معماری و تاریخ چشم نواز را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

در سال 1811، صومعه توسط نیروهای ناپلئون به آتش کشیده  و غارت شد. این صومعه در طول  جنگ داخلی اسپانیا بار دیگر شاهد خشونت بود و بسیاری از کشیشان و مردان و زنان مذهبی ساکن آنجا کشته شدند. در زمان فرانکو، صومعه مونتسرات به عنوان پناهگاهی برای دانشمندان، سیاستمداران و هنرمندان در نظر گرفته شد.

 صومعه مونتسرات

 

9) قلعه باداجوز | Badajoz Fortress  

قلعه باداجوز متعلق به قرن دوازدهم است که توسط بریتانیا در طول جنگ شبه جزیره تصرف شد.

این قلعه توسط الموحدها در قرن دوازدهم ساخته شده است، اگرچه احتمالاً از قرن نهم، زمانی که باداجوز تأسیس شد، وجود داشته است.

در طول جنگ شبه جزیره، بریتانیا 3 بار به این قلعه حمله کرد، و با محاصره قلعه نهایت آن را تصرف کردند.

 

 قلعه باداجوز

 دریافت اقامت دائم اسپانیا در کوتاه ترین زمان ممکن

10) ساگرادا فامیلیا |  La Sagrada Família

ساگرادا فامیلیا  یک کلیسای نمادین و در حال ساخت در بارسلونا است.

کار بر روی لا ساگرادا فامیلیا در سال 1882 تحت معماری فرانسیسکو دی پائولا دل ویار آغاز شد، سپس تحت نظر آنتونی گائودی، معروف ترین معمار اسپانیا ادامه یافت. گائودی بیش از 43 سال در La Sagrada Familia کار کرد.

او این کاررا به عنوان مأموریت مقدس خود می دید و زمانی که بودجه کمیسیون اصلی ناپدید شد، پول خود را صرف ادامه پروژه کرد.

با با وجود وضعیت ناقص، معماری باورنکردنی لاساگرادا فامیلیا، هر ساله انبوهی از گردشگران را به خود جذب می کند. ساگرادا فامیلیا از نماهای زیبا گرفته تا برج های برجسته و نمادهای ذاتی آن، بخش نمادین بارسلون است.

 

 ساگرادا فامیلیا

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا | پویش تراول
با کارشناسان ما در تماس باشید