آشنایی با 6 تا از جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا

جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا

بازدید کننده 508 سه شنبه 02 خرداد 1402 گروه: زندگی و کار در اسپانیا نویسنده خبر: یگانه امیری نژاد
از 0 رای
0

اسپانیا، کشوری توریستی و زیبا با جشن‌ها و فستیوال‌های جذاب، زیست شبانه، شهر‌ها و روستا‌های پرجنب و جوش و سرزنده‌، سواحل مدیترانه‌ای، تابش آفتاب درخشان بر‌روی پیکر شهر‌هایش است که همگی باعث شده به کشوری محبوب برای سفر و حتی زندگی و اقامت در اسپانیا تبدیل شود. در اسپانیا مردم همیشه شاد و سرزنده هستند؛ چون بر این باور‌ند که باید به بهترین شکل زندگی کرد! در این مقاله از دانستی‌های پویش تراول قصد داریم شما را با جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا آشنا کنیم تا وقتی که به این کشور سفر کردید کلی خوش بگذرانید و لحظات زیبا خلق کنید.

 

 

چرا تعداد جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا زیاد است؟

جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا شهرتی جهانی دارد و در تمام شهر‌ها و روستا‌هایش برگزار می‌شود. این جشن‌ها از تاریخ و فرهنگ کشوراسپانیا نشات می‌گیرد. علت اینکه مردم اسپانیا به جشن و شادی علاقه دارند:

فرهنگ و تاریخ: 

اسپانیا کشوری با تاریخ غنی و فرهنگ پربار است و تاثیر تمدن‌های رومی‌ها و کاتالان‌ها و… قابل دیدن است. جشن و شادی در اسپانیا به عنوان بخش از هویت ملی و فرهنگی جامعه بوده و برگزاری جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا در واقع یک روش ارج نهادن به تاریخ و هویت اسپانیا و گسترش آن است.

آب و هوا:

در آب و هوای گرم و آفتابی اسپانیا باعث شده مردم فعالیت در فضای باز را دوست داشته باشند و همچنین آب و هوای مدیترانه‌ای باعث شده جاذبه‌های گردشگری زیادی برای مردم فراهم شود و فصل تابستان برای مردم اسپانیا زمانی مناسب برای برگزاری جشن ها و فستیوال های کشور شود.

روحیه مردمی:

مردم اسپانیا داشتن روحیه شاد و زندگی پر از رقص و شادی و خوشبختی را در اولویت قرار می‌دهند.

 

این دلایل باعث شده لحظات پر از شادی را با شرکت در جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا تجربه کنید. در اینجا شش مورد از این جشن ها و فستیوال ها را برایتان توضیح داده‌ایم تا شما را بیشتر در لحظات شاد مردم اسپانیا سهیم کنیم!

 

آشنایی با جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا

 

لاتوماتینا (La Tomatina) 

لاتوماتینا یا جشن گوجه فرنگی یکی از معروف‌ترین جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا است که شهرت زیادی دارد و مردم از سراسر دنیا برای شرکت در این جشن دور هم جمع می‌شوند و بلیط شرکت در لاتوماتینا یا جشن گوجه فرنگی در همان ساعت‌های اولیه فروش می‌رود. این جشن یک روزه در آخرین چهارشنبه ماه آگوست برگزار می‌شود. برای شرکت در این جشن باید به شهر بونیول اسپانیا سفر کنید و با پوشیدن لباس روشن آماده شرکت در جشن شوید. اگر نتوانستید گوجه تهیه کنید نگران نباشید؛ چون مسئولیت تامین گوجه‌ها به عهده دولت است و در روز 31 آگوست کامیون های پر از گوجه در سطح شهر در رفت و آمد هستند و شما می‌توانید هر مقدار که دوست دارید گوجه بردارید و پرتاب کنید و از هیجان زیاد لذت ببرید و گوجه‌ای شوید! با پاشیدن آب در پایان لاتوماتینا یا جشن گوجه فرنگی کل شهر و افراد شرکت کننده از گوجه‌ها پاکسازی می‌شود.

 

لاتوماتینا یا جشن گوجه فرنگی از معروف ترین جشن‌ها و فستیوال‌های کشور اسپانیا

 

فستیوال سن فرمین (San Fermin)

فستیوال سن فرمین یا گاو بازی در سرزمین ماتادور‌ها یکی از نماد‌های کشور اسپانیا است و از فستیوال‌‌های معروف و خطرناک به شمار می‌رود و شهرت جهانی دارد. اگر فردی شجاع و عاشق هیجان هستید این فستیوال مخصوص شماست! فستیوال سن فرمین در شهر رامپلونا و از 6 تا 14 ماه جولای برگذار می‌شود، شرکت کنندگان که گاهی تعداد‌شان به هزاران نفر نیز می‌رسد جلوی گاو‌های تهاجمی می‌دوند و از هیجان و ماجراجویی لذت می‌برند، فستیوال سن فرمین میلیون‌ها تماشاچی حضوری و حتی آنلاین دارد. شرکت در این فستیوال نیازمند مهارت، شجاعت، خونسردی و ریسک‌پذیری است.

 

از معروف‌ترین و خطرناک‌ترین فستیوال‌های اسپانیا، فستیوال سن فرمین است.

 

فستیوال درام اسپانیا (La Tamborrada)

فستیوال درام اسپانیا به شما این امکان را می‌دهد که در فصل زمستان برای شرکت در یکی از معروف ترین جشن‌ها و فستیوال‌های کشور اسپانیا به این کشور سفر کنید و تجربه‌ای متفاوت برای خود رقم بزنید. اگر از سر و صدا، موسیقی، طبل زدن و هیجان لذت می‌برید می‌توانید در این فستیوال کلی خوشگذرانی کنید. فستیوال درام اسپانیا یکی از پر سر و صدا‌ترین فستیوال‌های دنیا است که در آغاز سال نو زنان، مردان و کودکان به خیابان‌ها آمده و به مدت 24 ساعت بر طبل می‌کوبند و حتی شما نیز می‌توانید به صورت رایگان از این طبل‌ها استفاده کرده  و در شادی آن‌ها سهیم باشید.

 

پر سر و صدا‌ترین فستیوال اسپانیا که تا 24 ساعت طبل می‌زنند.

 

 

فستیوال لاس فالاس والنسیا (Las Fallas De Valenci)

فستیوال لاس فالاس والنسیا یکی از خاص‌ترین جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا است که مورد توجه توریست‌های زیادی قرار گرفته و حتی در یونسکو نیز ثبت شده‌است. این فستیوال که در اواسط ماه مارس برگزار می‌شود حدود یک هفته به طول می‌انجامد که در آن تمام ساکنین والنسیا و حتی شهر و کشور‌های دیگر هم شرکت می‌کنند. در طول این جشن، شهر پر از عروسک‌های رنگی و غول‌پیکر می‌شود، هر یک از این عروسک‌ها نماد یک شخص خاص است و یا اتفاق‌های سیاسی سال گذشته را به صورت طنز نشان می‌دهد. این فستیوال یکی از جاذبه‌های گردشگری والنسیا به حساب می‌آید و وقتی در آن شرکت کنید زیبایی و شادی واقعی آن را حس خواهید کرد. در فستیوال لاس فالاس والنسیا می‌توانید از آتش‌بازی و موسیقی هم لذت ببرید و برایتان تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد شد.

 

فستیوال لاس فالاس والنسیا از خاص‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های کشور اسپانیا

 

جشن آوریل فیل (The April Fair)

آوریل فیل جشنی متفاوت و خاص که باعث می‌شود عاشق فرهنگ کشور اسپانیا شوید، این جشن در شهر سویل و از تاریخ 1 تا 7 آوریل برگزار می‌شود و از محبوب‌ترین جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا به شمار می‌رود. وقتی در جشن آوریل فیل شرکت کردید شما را به دل قرن‌های گذشته اسپانیا می‌برد؛ چون همه چیز در آنجا رنگ و بوی قدیمی به خود می‌گیرد و حتی مردم با کالسکه رفت و آمد می‌کنند. این جشن مجموعه‌ای از رنگ‌ها، لباس‌های قدیمی، نمایش خیابانی و رقص فلامنکو است و تجربه‌ای شاد را برایتان رقم خواهد زد.

 

جشن آوریل فیل، جشنی با سبک سفر در زمان از محبوب‌ترین جشن‌های اسپانیا

 

فستیوال لوس پاتیوس (de los patios)

فستیوال لوس پاتیوس که با نمایش گل و گیاه از زیبا‌ترین جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا شناخته می‌شود برای عاشقان طبیعت و گیاه بسیار لذت بخش خواهد بود. این فستیوال از اوایل ماه می میلادی آغاز می‌شود و تا حدود یک هفته هم ادامه دارد در این جشن همه به شادی و رقص می‌پردازند و در باغ‌های شخصی بر‌روی عموم باز می‌شود و مردم می‌توانند از تماشای گل‌ها و گیاهان لذت ببرند.

 

فستیوال لوس پاتیوس برای عاشقان طبیعت از جشن‌ها و فستیوال‌های کشور اسپانیا

 

عجیب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های کشور اسپانیا:

اگر بخواهیم از عجیب‌ترین این جشن ها از نظر بقیه مردم دنیا نام ببریم لاتوماتینا رتبه اول را کسب خواهد کرد؛ چون خیلی عجیب است که جشنی باشد که مردم در آن بهم گوجه پرتاب کنند!

 

محبوب‌ترین جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا:

یکی از محبوب ترین جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا، فستیوال لاس فالاس والنسیا است که توجه افراد زیادی را بخاطر عروسک‌های بزرگ و رنگی‌ را به خود جلب کرده است.

 

معروف‌ترین جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا:

فستیوال سن فرمین یا گاو بازی از معروف ترین جشن ها و فستیوال های اسپانیا محسوب می‌شود که حتی به نماد این کشور نیز تبدیل شده است.

 

جهت دریافت اطلاعات بییشتر جهت اخذ اقامت دائم اسپانیا کلیک کنید. 

ارسال دیدگاه

Post comments
آشنایی با 6 تا از جشن ها و فستیوال های کشور اسپانیا
با کارشناسان ما در تماس باشید