انواع شرکت‌ها و ساختارهای تجاری در اسپانیا | پویش تراول

انواع شرکت‌ها و ساختارهای تجاری در اسپانیا

بازدید کننده 323 سه شنبه 15 فروردین 1402 گروه: زندگی و کار در اسپانیا نویسنده خبر:
از 5 رای
5

کشور اسپانیا با اقتصاد پویای اروپایی که با رشد اقتصادی قوی مشخص می شود، نهمین اقتصاد بزرگ جهان است و مسئول نیمی از مشاغل جدید ایجاد شده در اتحادیه اروپا است.

در یک جمله می توان گفت، تجارت در اسپانیا در وضعیت خوبی است.  

اقتصاد جهان به شدت رو به وخامت است و تجارت در سراسر جهان کاهش یافته است. اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. نرخ رشد رشک برانگیز اسپانیا در چند سال پیش به نصف میزانی که بود کاهش یافته و اکنون با بقیه اروپا برابری می کند. مانند سایر کشورها، تقاضای اسپانیا کاهش یافته، و عدم اطمینان بیش از پیش است. اسپانیا از چرخه های رونق و رکود اجتناب ناپذیر سرمایه داری مصون نیست. با این حال، یورو همچنان قوی و پیشتاز میدان است، اسپانیا هنوز موقعیت خوبی از نظر اقتصادی است. برای کسانی که آماده تجارت هستند، هنوز فرصت های زیادی در اسپانیا وجود دارد.

همانطور که گفته شد، اسپانیا با اقتصاد پویای اروپایی که با رشد اقتصادی قوی مشخص می شود، نهمین اقتصاد بزرگ جهان است و مسئول نیمی از مشاغل جدید ایجاد شده در اتحادیه اروپا است. انجام کسب و کار در اسپانیا فرصت های زیادی را برای هدف قرار دادن 44.7 میلیون مصرف کننده ساکن اسپانیا، استفاده از زیرساخت های مدرن اسپانیا و ایجاد یک پایگاه استراتژیک برای پیگیری بازارهای آمریکای لاتین و دیگر مناطق اروپا فراهم می کند. اقتصاد اسپانیا و کسب و کار اسپانیایی که قبلاً "معجزه اسپانیایی" نامیده می شد، هنوز در حال پیشرفت هستند، البته نه بدون یک یا دو پاشنه آشیل بالقوه که باید مراقب آن بود. 

 

زیرساخت تجاری اسپانیا

اقتصاد اسپانیا تنها در 30 سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر از رکود به وضعیت "معجزه" بوده است. امروزه اقتصاد اسپانیا یک شرط محکم است و در واقع یکی از پویاترین اقتصادهای جهان است. اسپانیا به عنوان نهمین اقتصاد بزرگ جهان، تولید ناخالص داخلی بیش از 980 میلیارد یورو با تولید ناخالص داخلی سرانه 27914 دلار آمریکا را نشان می دهد و هر ساله مقادیر زیادی کمک خارجی ارائه می کند. قدرت های اقتصادی سنتی در جهان آمریکا، ژاپن، آلمان و بریتانیا هستند. با این حال، اقتصاد اسپانیا در حال حاضر تقریباً 4 درصد در سال رشد می کند، علاوه بر این، اقتصاد اسپانیا در حال حاضر سه برابر میانگین اروپا رشد می‌کند و اسپانیا از سال 2000 تا 2005 «بیش از نیمی از مشاغل جدید اتحادیه اروپا را ایجاد کرد». و در واقع یکی از اولین پذیرندگان یورو است.

تورم اسپانیا زیر 3 درصد است و نرخ بیکاری حدود 8 درصد است، کمتر از نیمی از نرخ بیکاری 10 سال پیش. اگرچه واردات از چین در حال افزایش است، شرکای اصلی واردات و صادرات اسپانیا در اتحادیه اروپا یافت می شود.

واردات اسپانیا شامل ماشین آلات، تجهیزات پزشکی، سوخت و کالاهای مصرفی و صادرات شامل خودرو، دارو و کالاهای مصرفی است. صنایع اصلی اسپانیا شامل گردشگری، تولید، پوشاک و کفش، غذا، تجهیزات پزشکی و ساخت و ساز است.

با این حال، اقتصاد اسپانیا تا حد زیادی خدمات محور است و خدمات بیش از 66 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد. کمتر از نیمی از نرخ بیکاری 10 سال پیش. اگرچه واردات از چین در حال افزایش است، شرکای اصلی واردات و صادرات اسپانیا در اتحادیه اروپا یافت می شود.

قدرتمندترین شرکت های اسپانیا عبارتند از:

بانکداری ( Santander)

ارتباطات (Telefónica)

بانکداری (BBVA)

انرژی (Endesa)

نفت و گاز (Repsol)

نساجی (Inditex) که شامل نام تجاری ZARA

ساخت و ساز (Ferrovial)

این شرکت ها سهم بازار بزرگی را هم در داخل و هم در خارج از کشور در اختیار دارند و به طور فعال در حال گسترش هستند. طبق گزارش توسعه انسانی برنامه توسعه سازمان ملل، اسپانیا در رتبه نوزدهم جهان (از 175 کشور سازمان ملل متحد) در شاخص توسعه انسانی (HDI) قرار دارد، که عواملی مانند استاندارد زندگی، آموزش و سیاست های اقتصادی را در نظر می گیرد.

از دیدگاه کمی، استرالیا در رتبه سوم، کانادا در رتبه ششم، ایالات متحده در رتبه هشتم و بریتانیا در رتبه هجدهم قرار دارند. اسپانیا در رده نوزدهم، بالاتر از نیوزلند و آلمان، به ترتیب در رده‌های 20 و 21 قرار دارد. با این حال، علیرغم همه اخبار خوب اسپانیا،  این کشور چالش های آینده را نیز مد نظر دارد.

این چالش ها شامل افزایش رقابت و تنوع بخشیدن به پیشنهادات فعلی (به ویژه در بخش های فناوری و گردشگری)، پایین نگه داشتن بیکاری و برآورده کردن افزایش تقاضای خدمات ناشی از افزایش مهاجرت است. سقوط احتمالی بازار مسکن نیز چیزی است که باید مراقب آن بود، زیرا رشد ساخت و ساز و املاک یکی از اجزای مهم رشد اقتصادی اسپانیا بوده است.  چشم انداز تجاری اسپانیا کشوری با 44.7 میلیون ساکن (تا سال 2006)، اسپانیا دارای 44.7 میلیون مصرف کننده بالقوه برای محصولات و خدمات شما، چه اسپانیایی و چه خارجی، به اضافه 60 میلیون گردشگر خارجی است که هر سال از اسپانیا بازدید می کنند.

علاوه بر این، اسپانیا فرصت های تجاری را فراتر از مرزهای خود فراهم می کند. از نظر جمعیتی، اسپانیا کشوری از مشاغل کوچک است. با درک این موضوع، دولت اسپانیا فعالانه از این بخش از اقتصاد حمایت می کند. تا سال 2006 بیش از 3 میلیون کسب و کار کوچک و متوسط ​​در اسپانیا وجود داشت که بیش از 99٪ از کل مشاغل در این کشور را تشکیل می دادند. در واقع، اکثر شرکت‌ها در اسپانیا وضعیت تاجر یا مالک انحصاری را انتخاب می‌کنند (که در اسپانیایی Empresario Individual یا Autónomo نامیده می‌شود ) و 93 درصد از مشاغل اسپانیایی کمتر از 10 کارمند دارند. دولت اسپانیا (در سطح ملی تا سطح محلی) کمک های مالی و مشوق های مختلفی را برای ایجاد و گسترش مشاغل کوچک در اسپانیا و همچنین پشتیبانی و خدمات به صاحبان مشاغل ارائه می دهد.

کمپین ها و ابتکارات اخیر دولت بر حمایت از کارآفرینان، عمدتاً در پاسخ به اهداف اقتصادی اسپانیا برای آینده متمرکز شده است. افزایش رقابت و ترویج نوآوری به عنوان استراتژی های کلیدی برای حفظ، رشد و پویایی اقتصاد اسپانیا شناسایی شد. اسپانیا که ریشه در عصر دیجیتال امروزی دارد، یکی از اولین کشورهایی بود که فناوری بی سیم پهن باند را در اختیار داشت. امروزه صنعت فناوری اطلاعات در جنوب اسپانیا با اشاره واضح به دره سیلیکون کالیفرنیا، "کالیفرنیای اروپا" نامیده می شود. در حال حاضر اسپانیا از نظر تعداد واقعی کاربران اینترنت در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد. دسترسی به اینترنت پهن باند سریع به طور گسترده برای مشترکین تجاری و مسکونی در دسترس است. برای مسافران، هات اسپات WI-FI در کافه‌ها، هتل‌ها و سایر موسسات، به ویژه در شهرهای بزرگ‌تر، نسبتاً رایج است. اما حتی اگر درصد زیادی از جمعیت اسپانیا از دسترسی به اینترنت لذت می برند، تجارت الکترونیک در اسپانیا به اندازه ایالات متحده یا سایر کشورهای اروپای غربی گسترده نیست.

 با این حال، تجارت الکترونیک در اسپانیا، و فرصت‌هایی که تجارت الکترونیک ارائه می‌کند، به وضوح در حال رشد است. خارجی ها 4.1 میلیون نفر از ساکنان اسپانیا یا کمی بیش از 9 درصد را تشکیل می دهند و بازار داخلی مهمی را برای کالاها و خدمات نشان می دهند. اکثریت ساکنان خارجی اسپانیا از آمریکای لاتین و اتحادیه اروپا هستند، هرچند به صورت مطلق، بیشترین تعداد ساکنان خارجی اسپانیا به ترتیب از مراکش، اکوادور، رومانی، بریتانیا و کلمبیا هستند. اسپانیا جدا از داشتن پیوندهای فرهنگی قوی با سایر کشورها، روابط اقتصادی قوی نیز دارد. اتحادیه اروپا بزرگترین بازار صادراتی اسپانیا و همچنین بزرگترین منبع واردات آن (به ویژه فرانسه، آلمان و بریتانیا) است. از نظر فرهنگی، زبانی و اقتصادی، اسپانیا یک مکان استراتژیک برای نفوذ به بازار جهانی در نظر گرفته می شود. و با توجه به زیرساخت‌های مدرن اسپانیا، ارزش‌های فرهنگی مشترک با اروپا، شرایط تجاری و کاری نسبتاً مطلوب، بنادر دریایی (هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس) و مزیت طولانی‌مدت جغرافیایی به عنوان دروازه صادرات و تجارت جهانی است.

اقامت دائم اسپانیا از طریق سرمایه گذاری 

اقامت دائم اسپانیا از طریق خرید ملک

صنایع کلیدی اسپانیا

امروزه گردشگری و ساخت و ساز دو صنعت مهم اسپانیا هستند. اسپانیا به عنوان دومین مقصد گردشگری محبوب جهان (بعد از فرانسه اما بالاتر از ایالات متحده)، سالانه پذیرای 60 میلیون گردشگر خارجی است، رقمی که انتظار می رود هر سال 5 درصد رشد کند. این بدان معناست که در حال حاضر 135 درصد از کل جمعیت اسپانیا هر سال برای چند روز به این کشور می آیند و در حال افزایش است. اسپانیا دومین درآمد بزرگ جهان را از گردشگری دریافت می کند (پس از ایالات متحده اما بالاتر از فرانسه)

گردشگران در اسپانیا به طور متوسط ​​856 یورو برای هر اقامت یا 92 یورو در روز خرج می کنند و عمدتاً ملیت بریتانیایی، آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی هستند. با بیش از 25 درصد از گردشگران خارجی اسپانیا که به کاتالونیا می روند، کاتالونیا به وضوح محبوب ترین مقصد گردشگری اسپانیا است. دومین، سومین و چهارمین مراکز محبوب گردشگری اسپانیا جزایر بالئاریک هستند. به ترتیب جزایر قناری و اندلس. گرمای نسبی آب و هوای اسپانیا و کیفیت جغرافیای آن (سواحل، رودخانه ها، مناطق روستایی و غیره) نقش زیادی در جذابیت اسپانیا ایفا می کند، اما گردشگران نیز جذب طیف گسترده فرهنگی و فرهنگی اسپانیا می شوند. پیشنهادات غذا.     

در واقع، اسپانیا دارای 40 مکان میراث جهانی یونسکو است که تنها ایتالیا با 41 مکان از آن پیشی گرفته است. ساخت و ساز و خانه سازی، و همچنین بازار املاک و مستغلات مرتبط، انگیزه های اقتصادی مهمی برای اسپانیا بوده است. در واقع، 715000 واحد مسکونی در سال 2005 ساخته شد. ساخت و ساز در حال حاضر بیش از 16 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را تشکیل می دهد و 12 درصد از نیروی کار اسپانیا را به کار می گیرد. درصد زیادی از ساخت و سازهای فعلی به ساخت خانه های تعطیلات یا خانه های دوم برای خریداران ثروتمند اسپانیایی و خارجی اختصاص یافته است. جای تعجب نیست که صحبت از سقوط قریب الوقوع بازار مسکن نگران کننده است. از دیگر صنایع مهم اسپانیا می توان به تولید، پوشاک و کفش، غذا و نوشیدنی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد. زیرساخت های تجاری اسپانیا به عنوان یک کشور مدرن و بسیار توسعه یافته، زیرساخت های اسپانیا به خوبی برای رسیدگی به نیازهای تجارت بین المللی مجهز است. مادرید و بارسلونا مراکز اصلی حمل و نقل اسپانیا هستند، اما شبکه های حمل و نقل در سراسر کشور گسترده است. 47 فرودگاه، 53 بندر دریایی، تقریبا 17000 کیلومتر قطار و ریل قطار سریع السیر و تقریبا 700000 کیلومتر بزرگراه و جاده اسپانیا را در داخل و جهان به یکدیگر متصل می کند.

سیستم های مترو مدرن و حمل و نقل عمومی گسترده شهرهای بزرگ اسپانیا سریع و کارآمد هستند. شبکه های مخابراتی اسپانیا عالی هستند و استفاده از آنها نسبتاً ارزان است. همانطور که قبلاً اشاره کردم، دسترسی به اینترنت پهن باند سریع به طور گسترده برای مشترکین تجاری و مسکونی در دسترس است. برای مسافر، نقاط داغ WI-FI در کافه ها، هتل ها و سایر موسسات نسبتاً رایج است.

به خصوص در شهرهای بزرگتر برنامه ریزی رویداد یکی از کارهایی است که اسپانیایی ها به بهترین شکل انجام می دهند. به این ترتیب، تقویم سراسری نمایشگاه‌های تجاری، رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های اسپانیا گسترده است و امکانات موجود در سطح بالایی قرار دارد. نمایشگاه‌های تجاری، رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌ها معمولاً در سایت‌ ifema.es برگزار می‌شوند.

مرکز همایش های بین المللی بارسلونا (بارسلون)

فیرا د کورنلا (بارسلونا)

 پالائو د کنگره کاتالونیا (بارسلونا)

نمایشگاه ساراگوسا (زاراگوسا)

نمایشگاه والنسیا (والنسیا)

 مرکز کنفرانس والنسیا (والنسیا)

 مرکز نمایشگاه بیلبائو (بیلبائو)

موسسه نمایشگاه تجاری آلیکانته (آلیکانته)

ارسال دیدگاه

Post comments
انواع شرکت‌ها و ساختارهای تجاری در اسپانیا | پویش تراول
با کارشناسان ما در تماس باشید